ادامه تلاش اشغالگران صهیونیست برای سرقت تاریخ قدس
کد خبر: 3984155
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
حماس مطرح کرد:

ادامه تلاش اشغالگران صهیونیست برای سرقت تاریخ قدس

سخنگوی حماس تأکید کرد: ادعای رژیم صهیونیستی به کشف آثار باستانی عبری در نزدیکی دیوارهای شهر قدس، ادامه تلاش اشغالگران صهیونیست برای سرقت تاریخ این شهر است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، محمد حماده، سخنگوی حماس طی سخنانی گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی ادعا کرده است که در بخش شرقی و قدیمی دیوارهای شهر قدس کشفیات جدیدی از آثار باستانی مربوط به هیکل موهوم به دست آورده است.
 
وی افزود: این ادعاها چیزی جز ادامه رویکرد اشغالگران برای جعل و سرقت تاریخ این شهر مقدس نیست در جهت اجرای پروژه یهودی‌سازی قدس و نابودی هویت اسلامی و عربی آن نخواهد بود.
 
حماده تأکید کرد: تجاوزات اشغالگران با جعل تاریخ پایان نمی‌یابد بلکه تلاش می‌کنند که واقعیت را تغییر دهند. اعلام افتتاح خیابان آمریکایی در قدس نیز دلیلی جز ادامه اشغالگری و تداوم شهرک سازی ندارد.
 
وی ادامه داد: این خیابان که به نام «قدس بزرگ» نامگذاری شده است، هزاران دونم از اراضی اهالی بیت‌المقدس را اشغال کرده و امکان ارتباط روستائیان فلسطینی روستاهای اطراف قدس را با این شهر قطع می‌کند در حالی که شهرک نشینان صهیونیست کرانه باختری می‌توانند با سایر مناطق فلسطین اشغالی ارتباط داشته باشند.
 
وی اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی درباره کشف آثار باستانی عبری و افتتاح خیابان آمریکایی را همزمان با بالا بردن پرچم امارات در تل‌آویو دانست که با بهره گیری از توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت بین‌المللی انجام می‌شود.
 
حماده به رژیم صهیونیستی نسبت به تخریب مسجد الاقصی هشدار داد و تأکید کرد که تلاش این رژیم برای جعل تاریخ به او کمکی نخواهد کرد و قدس با هویت اسلامی عربی خود همچنان پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.
انتهای پیام
captcha