سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جزئیات عملیات «نصر المبین» را تشریح کرد
کد خبر: 3984346
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جزئیات عملیات «نصر المبین» را تشریح کرد

یحیی سریع، جزئیات عملیات نصر المبین که به وسیله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صورت گرفته را شرح داد و اعلام کرد که در این عملیات از موشک‌های «بدر» و «سعیر» استفاده شده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جزئیات عملیات «نصر المبین» را تشریح کردبه گزارش ایکنا به نقل از المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز، پنجشنبه، جزئیات عملیات نصر المبین را که از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان «البیضاء» به منظور پاکسازی این منطقه از عناصر تکفیری گروه‌های القاعده و داعش انجام شد، تشریح کرد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که واحدهای مختلف نیروهای مسلح یمن با پشتیبانی مردم استان البیضاء و قبایل پرافتخار آن در آزادی این مناطق شرکت داشته‌اند و در این نبرد، واحدهای نیروی هوایی و نیروی موشکی 66 عملیات از جمله 9 عملیات را با موشک‌های بدر و سعیر علیه عناصر تکفیری انجام دادند.

یحیی سریع افزود: در جریان عملیات نصر المبین نیروی هوایی پهپادی ارتش یمن موفق به انجام 40 عملیات حمله به نیروهای دشمن و 17 عملیات شناسایی و پایش شده‌اند و در نتیجه این عملیات محل تجمع عناصر تکفیری مورد هجوم قرار گرفته و منهدم شده است.

وی تأکید کرد که عملیات نصر المبین منجر به آزادسازی مناطقی به وسعت 100 کیلومترمربع شده است، همچنین 350 نفر از عناصر تکفیری کشته و 560 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند و بقیه نیز از این منطقه گریخته‌اند. ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در این عملیات موفق به نابودی و آسیب رساندن به 29 خودروی زرهی شد.

پشتیبانی ائتلاف متجاوز از گروه‌های تکفیری

 سخنگوی نیروهای مسلح در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که دشمن پس از دستیابی نیروهای مسلح یمنی به دستاوردهای میدانی در جبهه‌های مختلف، به فعالیت گروه‌های تکفیری داعش القاعده دامن زد.

وی این اقدامات را بخشی از در برنامه‌های آمریكا برای هدف قرار دادن یمن و تبدیل آن به مکانی برای به مزدوران و تکفیری‌ها دانست.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جزئیات عملیات النصر المبین را تشریح کرد

یحیی سریع با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری با تحرکات خود قصد تصرف برخی مناطق در استان البیضاء را  داشتند، تأکید کرد که ائتلاف متجاوز با تهیه سلاح و پشتیبانی لجستیکی و تسهیل ورود ده‌ها تن از عناصر تکفیری خارجی‌، از  این گروه‌ها حمایت می‌کند.

علاوه بر این جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به عنوان بخشی از پشتیبانی خود از گروه‌های تکفیری در طول نبرد، بیش از 161 بار به نیروهای یمنی حمله کردند.

وی با اشاره به حمایت‌های نظامی، رسانه‌ ای و مالی از گروه‌های تکفیری در این عملیات بیان کرد که این حمایت‌ها نشان می‌دهد که این گروه‌ها چیزی جز ابزارهایی در دست بیگانگان نیستند.

یحیی سریع تصریح کرد که سلاح‌های به دست آمده در عملیات مختلف ارتش، کمیته‌های مردمی و سرویس‌های امنیتی یمن علیه تکفیری‌ها حمایت گسترده ائتلاف متجاوز از داعش و القاعده را نشان می‌دهد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جزئیات عملیات «نصر المبین» را تشریح کرد

سخنگوی نیروهای مسلح از همه مردم استان البیضاء و قبایل آزاده و سربلند آن به دلیل همکاری مداوم و ایستادگی در کنار کشور و مردم یمن قدردانی کرد و تأکید کرد که نیروهای مسلح با عزم راسخ و مصمم در حال انجام‌ وظیفه خود در قبال مردم استان البیضاء هستند تا نقشه‌هایی را خنثی کنند که هدف آن‌ها تبدیل مجدد این منطقه به لانه گروه‌های جنایتکار است.

یحیی سریع در پایان کنفرانس مطبوعاتی خود درباره نیروهای متجاوز گفت: مدت هفت سال از همه گزینه‌های نظامی، امنیتی و اقتصادی استفاده کرده‌اند و با استواری مردم یمن و مقاومت آن‌ها مواجه شدند و در پایان نیز چیزی جز شکست عاید آن‌ها نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha