تبیین دستاوردهای نیروهای مسلح یمنی در مقابله با تجاوز ائتلاف سعودی ـ آمریکایی
کد خبر: 4025586
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانس خبری تشریح کرد:

تبیین دستاوردهای نیروهای مسلح یمنی در مقابله با تجاوز ائتلاف سعودی ـ آمریکایی

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در جریان کنفرانس خبری امروز، دستاوردهای نیروهای مسلح یمنی در سال 2021 در مقابله با تجاوز ائتلاف سعودی ـ آمریکایی را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: نیروهای یمنی در سال 2021، موفق به دفع 223 حمله زمینی دشمن و ناکام گذاشتن 166 مورد تلاش برای نفوذ از جانب دشمن شدند.

سرتیپ سریع اعلام کرد: طی سال گذشته هفت هزار و 100 مورد حمله هوایی به یمن صورت گرفته است که علاوه بر وارد آمدن خسارت‌های فراوان به زیرساخت‌ها، غیرنظامیان زیادی نیز شهید و مجروح شدند.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بخش عمده این حملات در استان مأرب انجام شده است.

یحیی سریع اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن در سال گذشته اقدام به انجام 194 عملیات تهاجمی و 382 عملیات بمباران مواضع دشمن کرده‌اند؛ که از جمله این عملیات‌های هجومی می‌توان به «عملیات النصر المبین» در سه مرحله و «بهار پیروزی» در دو مرحله اشاره کرد.

به گفته وی، عملیات زمینی این نیروها منجر به آزادسازی مناطق وسیعی به مساحت 12 هزار کیلومترمربع در استان‌های مأرب، الجوف، البیضاء، الحدیده و شبوه شده است.

این صحبت ها در حالی از سوی یحیی سریع بیان شد که یگان مهندسی در مجموع پنج هزار و 10 عملیات را به منظور هدف قرار دادن عناصر، تجهیزات و پادگان‌های نیروهای متجاوز انجام داده است، در حالی که یگان توپخانه 21 هزار و 925 عملیات و واحد تک‌تیراندازان نیز بالغ بر 13 هزار و 191 عملیات را به انجام رسانده است.

در حوزه دفاع هوایی نیز پدافند هوایی یمن در مجموع هزار و 25 عملیات نظامی شامل عملیات مقابله با نیروی هوایی دشمن و مجبور ساختن هواگردهای متخاصم به ترک آسمان یمن انجام داده است. در این میان پدافند هوایی یمن 22 فروند هواگرد سعودی، 2 هواگرد اماراتی و همچنین 64 هواپیمای کوچک جاسوسی را ساقط کرده است.

سرتیپ سریع اعلام کرد: نیروی موشکی یمن نیز در مجموع 440 عملیات انجام داده است که از این تعداد 340 حمله به نیروهای دشمن در داخل یمن صورت گرفته و 100 عملیات نیز تجمعات و تأسیسات دشمن در خارج از یمن را هدف قرار داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: نیروی موشکی به یاری خداوند در توسعه توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود همچنان پیش می‌رود و توسعه این قابلیت‌ها نقش مهمی در جایگاه نیروهای موشکی در جنگ یمن دارد.

وی همچنین با اعلام اینکه نیروی هوایی چهار هزار و 497 ​​عملیات شناسایی و تهاجمی را علیه اهداف دشمن در داخل و خارج یمن انجام داد، تأکید کرد: نیروی هوایی یمن با برآوردی واقع‌بینانه از مقتضیات جنگ، اقدام به عملیات‌های مختلفی کرده و در مدت کوتاهی به دستاوردهای متعددی دست‌ یافته است.

نیروی موشکی و نیروی هوایی پهپادی عملیات‌های مشترکی را نیز در عمق عربستان هدایت کرده‌اند.

سریع اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن در سال 2021 توانستند 394 نظامی و افسر سعودی و 745 سودانی را کشته و زخمی کنند.

وی بیان کرد: ادامه جنگ مزدوران سودانی در کنار دشمن تلفات آن‌ها را دوچندان می‌کند، با این حال مقامات سودان توجهی به این تلفات ندارند.

عربستان سعودی سربازان سودانی را به عنوان سپر برای نیروهای خود در خط مقدم بکار می‌گیرد.

سریع با اشاره به اینکه تلفات مزدوران یمنی ائتلاف سعودی در سال 2021 از مرز 24 هزار کشته و زخمی گذشت، مجدداً از همه کسانی که در کنار دشمن می‌جنگند یا با آن‌ها همکاری می‌کنند، خواست تا دیر نشده به راه حق بازگردند.

وی تصریح کرد: دشمن مزدوران یمنی خود را در نبردی علیه کشور و مردم خود درگیر می‌کند که عاقبت آن شکست است و همچنین از آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود در اشغال، تکه‌تکه کردن و غارت ثروت یمن استفاده می‌کند.

سرتیپ سریع، از انهدام و وارد کردن خسارت به 1749 دستگاه خودرو نفربر زرهی و 253 خمپاره‌انداز و حمله به 39 زاغه مهمات در سال گذشته خبر داد.

وی در پایان تأکید کرد: امروز ما دارای قابلیت‌ها، شایستگی‌ها و تجربیاتی هستیم که به یاری خداوند قادریم با استفاده از آن‌ها استقلال و آزادی خود را به دست آورده و به وظیفه خود برای بیرون راندن متجاوزان از تمام سرزمین‌های اشغالی در جمهوری یمن، عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha