داعش همچنان در حال قدرت گرفتن است
کد خبر: 3984726
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
رئیس آژانس اطلاعات خارجی آلمان:

داعش همچنان در حال قدرت گرفتن است

برونو کال، رئیس آژانس اطلاعات خارجی آلمان در یک مصاحبه مطبوعاتی تأکید کرده است که اگرچه داعش در چند سال گذشته ضربات سختی را متحمل شده، اما این گروه هم‌اکنون به یک سازمان بدون مرکزیت خاص تبدیل شده و مانند القاعده در حال گسترش است.

به گزارش ایکنا به نقل از دویچه وله عربی، رئیس آژانس اطلاعات خارجی آلمان در یک مصاحبه مطبوعاتی نادر هشدار داد تروریسم حتی بیست سال پس از حملات همچنان تهدیدی واقعی برای نظم جهانی است. برونو کال، رئیس آژانس اطلاعات خارجی آلمان در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی زوددویچه تسایتونگ تصریح کرد اگر چه امروز تهدید یک حمله بزرگ تروریستی وجود ندارد، اما تعداد تروریست‌ها و تهدیدهای آن‌ها افزایش یافته است.

وی تأکید کرده است که اگرچه در چند سال گذشته موفقیت‌های زیادی در مبارزه با داعش به دست آمده است که مهم‌ترین آن‌ها شامل کشته شدن رهبر این سازمان، ابوبکر البغدادی در سال 2019 و سقوط خلافت ادعایی داعش در سوریه و عراق بوده است، اما باید هشدار داد که داعش از آن زمان به یک شبکه غیرمتمرکز مانند القاعده تبدیل شده و سازمان‌های فرعی آن گسترش یافته است.

 اطلاعات خارجی آلمان تنها سازمانی نیست که در مورد خطر قدرت روزافزون داعش هشدار داده است، بلکه پیش‌تر اطلاعات داخلی (اداره فدرال حمایت از قانون اساسی) نیز در همین مورد هشدار داده بود. این اداره در گزارشی که ماه گذشته منتشر شد، تصریح کرده است که تهدید تروریستی همچنان بالاست.

انتهای پیام
captcha