محدودیت علیه شیعیان به بهانه کرونا در بحرین
کد خبر: 3984449
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
در آستانه ماه محرم انجام می‌شود؛

محدودیت علیه شیعیان به بهانه کرونا در بحرین

حکومت آل خلیفه، به بهانه مقابله با ویروس کرونا، برای عزاداری شیعیان بحرین، ایجاد محدودیت می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه لؤلؤ بحرین، محدودیت‌های حکومت این کشور برای عزاداری شیعیان، به بهانه مبارزه با ویروس کرونا ادامه‌ دارد. مسئله‌ای که با توجه به نزدیکی ماه محرم، نگرانی‌های شیعیان کشور را بیشتر کرده است.
این شبکه تلویزیونی که از مخالفان آل خلیفه محسوب می‌شود‌، افزود: حکومت بحرین در آخرین نسخه از این محدودیت‌ها، ضمن بازداشت بیش از ۵۰ نفر از عزاداران موکب عزای امام جواد علیه السلام، سه حسینیه را نیز به بهانه رعایت نکردن قوانین مقابله با کورونا تعطیل کرد.
چندی پیش نیز، بیش از ۶۰۰ نفر از شیعیان زندانی این کشور، در اعتراض به این محدودیت‌ها دست به اعتصاب غذا زدند. این امر پس از آن به وقوع پیوست که مسئولان زندان، اجازه عزاداری به این زندانیان را ندادند‌.
این محدودیت‌ها در حالی به بهانه کورونا صورت می‌گیرد که حکومت آل خلیفه در دیگر موارد چنین حساسیتی به خرج نمی‌دهد. که از جمله آن می‌توان به بازگشایی استخرها و برگزاری مراسم مختلف حکومتی اشاره کرد. امری که از سویی نشان از دوگانگی سیاست‌های آل خلیفه و از دیگر سو نشان از تبعیض و ظلمی دارد که این حکومت، در حق شیعیان روا می‌دارد.
ظلم و تبعیض حاکمان بحرینی در حق شیعیان این کشور به حدی است که چندی پیش شورای آزادی‌های دینی وزارت خارجه آمریکا در گزارشی به نبود آزادی‌های دینی در بحرین پرداخت و از ظلم و تبعیضی که به شیعیان این کشور می‌شود انتقاد کرد.
تمام این ظلم و تبعیض در حالی به وقوع می‌پیوندد که حاکمان بحرین گاه و بی گاه در رسانه‌ها، همگان را دعوت به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و حتی از پایمال شدن حقوق شیعیان قطر توسط حکومت قطر، انتقاد می‌کنند! مساله‌ای که حکایت از نفاق و دروغگویی حاکمان آل خلیفه دارد.
انتهای پیام
captcha