تصمیم آمریکا برای خروج از منطقه به نفع عراق است
کد خبر: 3984836
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کمیته روابط خارجی پارلمان عراق:

تصمیم آمریکا برای خروج از منطقه به نفع عراق است

عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق مصوبه اخراج نظامیان خارجی از عراق را خط قرمز خواند و گفت: آمریکا تصمیم دارد از عراق خارج شود و این به نفع عراق است.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، کمیته روابط خارجی پارلمان عراق گفت که تصمیم پارلمان برای اخراج نظامیان خارجی از عراق خط قرمزی است که عبور از آن جایز نیست.
مختار الموسوی، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق در اظهاراتی تلویزیونی گفت: دولت باید مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نظامیان خارجی از عراق را اجرا کند.
وی تصریح کرد: دولت آمریکا می‌خواهد نیروهایش را از منطقه خارج کند و این به نفع عراق است.
الموسوی افزود: مذاکره کننده عراقی باید از آمریکا بخواهد که مصوبه پارلمان عراق را اجرا کند، نه اینکه هر چه را آمریکا به عراق دیکته می‌کند، بشنود.

در تاریخ 5 ژانویه 2020 یعنی تنها 2 روز پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و المهندس، پارلمان عراق در حضور 170 نماینده مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی را تصویب کرده و آن را لازم‌الاجرا دانست.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.
آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha