هوشمندی در برابر فناوری هوشمند + فیلم
کد خبر: 3984944
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

هوشمندی در برابر فناوری هوشمند + فیلم

بهتر است برای خرید هر محصول به نیاز خود و مشخصات دقیق محصول در فروشگاه توجه کنید نه چیزهایی که در پست‌های تبلیغاتی سلبریتی‌ها گفته می‌شود.

هوشمندی در برابر فن‌آوری هوشمندبه گزارش ایکنا، حتماً برایتان اتفاق افتاده است که وقتی در فضای مجازی و اینترنت به دنبال موضوعی هستید، ویدئو یا خبرهای مشابهی از یک سایت دیگر به شما پیشنهاد می‌شود. گاهی ممکن است برای دنبال کردن این تیترها ساعت‌ها وقت بگذارید حتی گاهی از موضوعی هم که به دنبالش بودید دور می‌شوید.

پیام‌های تبلیغاتی در هنگام جست‌وجوی شما در سایت‌ها به چه معنی است؟ چرا این پیام‌ها تولید شده‌اند؟ تا به‌ حال فکر کرده‌اید که چرا خدمات بعضی از موتورهای جست‌وجو رایگان است و یا شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های پرمخاطب با وجود خدمات رایگانشان جزو ثروتمندترین شرکت‌های دنیا هستند؟

مدل تجاری این سایت‌ها برجذب مخاطب، جلب‌توجه و تبلیغات بنا شده است، درواقع حضور و توجه شما برای این شرکت‌ها تولید ثروت می‌کند؛ پس باید در موقع استفاده از این خدمات و دریافت پیام از این سایت‌ها هوشمندانه‌تر رفتار کنید.

یادتان باشد برخی پیام‌ها صرفاً تبلیغاتی هستند. حتی اگر توسط یک بازیگر، راننده و یا فوتبالیست مشهور منتشر شوند. بهتر است برای خرید هر محصول به نیاز خود و مشخصات دقیق محصول در فروشگاه توجه کنید نه چیزهایی که در پست‌های تبلیغاتی سلبریتی‌ها گفته می‌شود .

بعضی پیام‌ها و تیترها فقط برای جلب‌توجه شما و افزایش زمان حضورتان در رسانه طراحی شده‌اند مثل ویدئوها یا خبرهای مشابهی که از یک سایت به شما پیشنهاد می‌شود. در این موقعیت باید به خودتان یادآوری کنید که فقط به دنبال موضوعی هستید که برای آن وارد اینترنت شده‌اید و دلیلی ندارد که همه خبرها و ویدئوهای مرتبط را نگاه کنید.

راهکار دیگر این است که زمان مشخصی برای حضورتان در هر اپلیکیشن یا هر سایت در نظر بگیرید و خودتان را ملزم به اجرای آن بدانید یا از نرم‌افزارهای مدیریت مصرف استفاده کنید. فراموش نکنیم که عملکرد ما بخشی از مضر یا مفید بودن ابزارهای فضای مجازی را تعیین می‌کند.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha