فرزند متولی عبدالعال: پدرم پس از آخرین تلاوت قرآن به دیدار حق شتافت + فیلم
کد خبر: 3985115
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

فرزند متولی عبدالعال: پدرم پس از آخرین تلاوت قرآن به دیدار حق شتافت + فیلم

فرزند شیخ سید متولی عبدالعال، قاری سرشناس مصری درباره نحوه وفات پدرش گفت که او ماه رمضان و پس از آخرین تلاوت قرآن خود به دیدار حق شتافت.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، صلاح السید متولی عبدالعال، پزشک اطفال و فرزند شیخ السید متولی عبدالعال، از قاریان بزرگ مصری است. صلاح نیز همچون پدرش قاری قرآن است و صوت زیبا و تواضع را از پدر خود به ارث برده است.
 
السید متولی عبدالعال 16 ژوئیه 2015 برابر با 27 رمضان که نزد اهل سنت شب قدر محسوب می‌شود، در مجلس عزاداری در روستای محل زندگی خود یعنی روستای «الفدادنه» شرکت کرده بود و پس از نماز عشاء در حالی که مشغول قرائت قرآن بود در سن 68 سالگی وفات یافت.

 فرزند شیخ عبدالعال در این باره می‌گوید: پس از اینکه پدرم قرائت قرآن را به پایان رساند و از سکوی تلاوت قرآن پایین آمد، چند دقیقه‌ای نگذشت که وفات یافت. این درحالی است که هیچ عارضه و علامت بیماری در او وجود نداشت.
 
وی افزود: مراسم عزاداری پدرم سه روز پی در پی به طول انجامید و دوستداران ایشان به شکل گسترده در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم نیز قاریان بزرگ مصری چون شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی، دکتر فرج‌الله شاذلی، عبدالفتاح طاروطی و اسماعیل طنطاوی قرآن تلاوت کردند.
 
شیخ سید متولی عبدالعال دارای صوتی محزون و تأثیرگذار بود که در بسیاری از کشورهای جهان قرآن تلاوت کرد و بهترین سفیر قرآن بود. او تهذیب نفس داشت و دستمزد خود را بالا نمی‌برد و با خانواده خود و اهالی روستایش به خوبی رفتار می‌کرد. 

گفتنی است، این قاری نامدار اولین‌بار سال ۱۳۷۰ به همراه مرحوم شحات محمد انور به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد و به جز تلاوت در محافل مختلف در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران هم داوری کرد.

فرزند متولی عبدالعال: پدرم پس از آخرین تلاوت قرآن وفات یافت

سیدمتولی عبد‌العال در طول عمر بابرکتش بار‌ها به کشورمان سفر کرد و آخرین‌بار ماه مبارک رمضان(تیرماه) ۱۳۹۳ میهمان ملت ایران بود که در سفرش به مشهد مقدس تلاوت‌های زیبایی در حرم امام رضا(ع) به یادگار گذاشت.

سیدمتولی درباره جمهوری اسلامی و ملت ایران می‌گوید: در هیچ جاى دنیا مانند ملت ایران ندیدم و در حد بسیار بالایى در عشق ورزیدن به قرآن و اهمیت دادن به این کتاب آسمانى در سطح عالم، ملت بى‌نظیری هستند و من این را به چشم خویش مشاهده کردم و مى‌توانم بگویم که در کشورهایى که مسافرت داشتم این را به عنوان واقعیت و بدون غلو عرض مى‌کنم که از این حیث ملت شما بى‌نظیر است.

فرزند متولی عبدالعال: پدرم پس از آخرین تلاوت قرآن به دیدار حق شتاقت

در ادامه ویدئویی از تلاوت استاد عبدالعال در ایران را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha