بازتاب برنامه‌های دهه ولایت در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3985210
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵

بازتاب برنامه‌های دهه ولایت در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها علاوه بر انتشار برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه ولایت، از حضور 174 حافظ کل قرآن در آزمون ترنم وحی و نیز اعلام نتایج مرحله ورودی دهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم نیز خبر داده‌اند.

رنگ و بوی عرفه‌ در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 28 تیرماه بیشتر خبرهای مربوط به روز عرفه و برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه ولایت و امامت را بازنشر داده‌اند. در ادامه صفحات معارفی برخی رسانه‌ها را مرور می‌کنیم.

فارس

خبرگزاری فارس در یکی از خبرهای منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی از برگزاری نشست تخصصی فتوحات در دوره خلفای نخستین خبر داده است. در این نشست «سید احمدرضا خضری»، استاد گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه تهران به علت‌ها و انگیزه‌های فتوحات در دوره خلفای نخستین می‌پردازد. این نشست روز دوشنبه ۲۸ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

فارس در خبر دیگری به پخش ویژه برنامه روز عرفه با عنوان «در وادی عرفات» از رادیو تهران خبر داده است. این برنامه از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به روی امواج رادیویی می‌رود. خبر همچنین در مطلب دیگری تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۶ قرآن کریم شامل آیات ۴۴ تا ۵۱ سوره مبارکه اعراف با صدای «شهریار پرهیزکار» را بر روی خروجی قرار داده است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه به انتشار مطلبی با عنوان «مهم‌ترین توصیه‌ها درباره اعمال شب و روز عرفه» پرداخته است. در بخشی از این مطلب آمده است: «درباره روز عرفه اعمال و آدابی ذکر شده است؛ از جمله آنها غسل و زیارت حضرت سیدالشهداء امام حسین است که درباره آن گفته‌اند برابر هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد و بلکه افضل از این است و روایات در کثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است [یعنی از افراد بسیاری نقل شده است] و اگر کسی در این روز توفیق یابد که زیر قبّه مقدّسه آن حضرت باشد، ثوابش کمتر از کسی که در عرفات باشد نیست، بلکه بیشتر است».

تسنیم همچنین در گفت‌وگویی با «فاطمه سلیمانی»، استاد حوزه و کارشناس اسلامی، به بررسی توصیه‌های دینی به مادران در ایام بارداری پرداخته است. وی در بخشی از گفت‌وگوی خود بیان کرده است: «شرکت در مجلس حضرت سید الشهدا امام حسین علیه السلام و همچنین مشرف شدن به اماکن زیارتی بسیار مهم و مؤثر خواهد بود. در عین حال ریختن اشک در این مراسم و هیئت‌ها هم موردی است که نباید آن را فراموش کرد. چراکه قطره اشکی برای امامان معصوم علیهم السلام ریخته می‌شود، عامل تزکیه نفس و سلامت روح و روان مادر و کودک او خواهد شد. رفتن به زیارتگاه برای مادری که باردار است بسیار توصیه شده؛ چراکه حتی نگاه به ضریح مطهر امامان معصوم و نواده‌های پاک و بزرگوار آنها علیهم السلام هم در زیبایی باطن مادر و جنین اثر زیادی دارد که طبیعتا منجر به زیبایی ظاهر و صورت جنین می‌شود و این زیبایی‌ها عمدتاً پایدار است.

«همپای کاروان | ۲ پیام خطبه امام حسین (ع) هنگام خروج از مکه»،‌ «پیام مشترک عرفه و شب قدر / چرایی قیام امام حسین و امام زمان علیهما السلام از کنار کعبه» و «شواهد وجود کعبه قبل از تجدید بنا توسط حضرت ابراهیم(ع)» بخش دیگری از مطالب معارفی منتشر شده در خبرگزاری تسنیم در روز 28 تیرماه است.

مهر

خبرگزاری مهر در یکی از خبرهای منتشر شده در صفحه قرآن و عترت، تصاویری از تعویض پرده خانه خدا را منتشر کرده و در خبر دیگری از ثبت نام 174 حافظ کل قرآن در سیزدهمین آزمون ترنم وحی خبر داده است.

مهر همچنین از برگزاری مسابقه «جرعه جرعه تا غدیر» از سوی موسسه قرآن و نهج‌البلاغه خبر داده است. این مسابقه که بازخوانی خطبه غدیر است، از روز دوشنبه ۲۸ تیرماه تا چهارشنبه ۶ مرداد‌ماه از سوی مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این مسابقه به صفحه این مؤسسه در شبکه اجتماعی اینستاگرام مراجعه کنند.

این خبرگزاری در ادامه خبرهای امروز خود به انتشار نتایج مرحله ورودی دهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم اشاره کرده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده است: «هیأت داوران دوره ارزیابی قاریان و مدرسان، ۱۲۲ نفر از قاریان و ۶۱ نفر از مدرسان را در یکی از درجات ۱ تا ۴ حائز نصاب لازم دانسته و مجوز حضور در مرحله بعد را صادر کردند».

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه به انعکاس صحبت‌های «محمدمهدی عزیززاده»، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم که در جمع فعالان قرآنی استان زنجان بیان شده پرداخته است. عزیزاده در این جلسه گفته است: « بالای 97 درصد موسسات قرآنی در آموزش عمومی فعالیت دارند و بسیار کم هستند. انتظار داریم که موسسات در آموزش تخصصی وارد عمل شوند. در ارتباط با موقوفات نیز 10 درصد مربوط به استان زنجان است، اما درآمد خوبی ندارند و حدودا سالی ۲ میلیون تومان است، در حالی که باید به سمت منابع پایدار بروند».

ایسنا همچنین از برگزاری دومین وبینار تمدن نوین اسلامی در روز 29 تیرماه خبر داده و در مطلب دیگری تصاویری از حج با حضور حداقلی زائران را بازنشر داده است. در توضیح مربوط به این تصاویر آمده است: «۶۰ هزار ساکن عربستان که به طور کامل واکسینه شده‌اند برای برگزاری مراسم حج از روز شنبه وارد مکه شده‌اند و برای دومین سال پیاپی این مراسم مهم مذهبی با حضور حداقلی و غیبت زائران خارج از عربستان در حال برگزاری است».

ایسنا همچنین پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسب موسم حج را نیز در صفحه دین و اندیشه منتشر کرده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به مسلمانان جهان به‌مناسبت ایام حج، استمرار حسرت دلهای مشتاق از حضور در ضیافت بیت‌الله را امتحانی گذرا خواندند و با تأکید بر لزوم کمرنگ نشدن پیام‌های حج، مقاومت در برابر قدرتهای متجاوز به‌ویژه آمریکا را از جمله این پیام‌های متعالی دانستند.

«پرده کعبه شبانه تعویض شد + فیلم»، «نشست «بررسی جایگاه حضرت خدیجه(س) در جهان اسلام» برگزار می‌شود»، ‌«کنگره أمنا الرسل گامی برای افزایش هم‌افزایی حوزه‌های علمیه قم و نجف» و «قالیباف فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت» بخش دیگری از مطالب معارفی منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران در روز 28 تیرماه است.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی صفحه قرآن و معارف را با انتشار یک خبر به روزرسانی کرده است. این خبر مربوط به نشست خبری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت است. «حسین ظریف‌منش» در این نشست خبری پیش‌بینی کرده است بین 12 تا 15 میلیون بسته اطعام در دهه ولایت و امامت در سراسر کشور توزیع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز با انتشار دو مطلب معارفی به روزرسانی شده است. در یکی از این مطالب حدیثی از امام جواد (ع) درباره اصرار بر ارتکاب به گناه بازنشر یافته است. حضور کارگردان و تهیه کننده سریال «صبح آخرین روز» بر سر مزار شهید شهریاری، یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در باشگاه خبرنگاران جوان است.

میزان

خبرگزاری میزان نیز در صفحه ادبیات، دین و اندیشه گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین «عزت زمانی»، معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع برنامه‌های تدارک دیده شده در روز عرفه انجام داده است. معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرده است: «تمام برگزارکنندگان مراسم روز عرفه فردا باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت طبق اطلاعیه ستاد مبارزه با کرونا به برگزارکنندگانی که اصول بهداشتی را به طور کامل رعایت نکنند ابتدا تذکر و سپس با آن‌ها برخورد خواهد شد».

«حکم گریه کردن در حال نماز»، ««سعی هشتم» با موضوع زندگی «حضرت هاجر (س)» منتشر شد» و‌ «مدیر روابط عمومی حوزه هنری منصوب شد» بخش دیگری از خبرهای منتشر شده در خبرگزاری میزان است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه از برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «مسیح اسلام» خبر داده است. در این مراسم حجت‌الاسلام «علی قهرمانی» نویسنده کتاب، با اشاره به ویژگی‌های «مسیح اسلام» گفته است: «این کتاب به خرده روایت‌های داستانی مربوط به دوران صدر اسلام می‌پردازد؛ زمانی که علی (ع) سیزده ساله به عنوان جانشین محمد نبی (ص) انتخاب می‌شود و بیست سال بعد در غدیر خم و حجه الوداع، نبی اسلام رسالتش را با خبر جانشینی آن حضرت تکمیل می‌کند».

«مشکلات بومی‌سازی نشدن ترجمه‌ در کتاب‌های بازاریابی»،‌ «خاطرات منوچهر ستوده از درس تاریخ در دبیرستان شرف تا کوهنوردی با ایرج افشار»، «کتابی برای کمک به چالش‌های پیش روی زوج‌های جوان»، «مجتبی گلستانی بر اثر کرونا درگذشت» و ... بخش دیگری از خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها در روز 28 تیرماه است.

انتهای پیام
captcha