اعلام برنامه‌های شبکه‌های سیما در شب‌های قدر
کد خبر: 4051073
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

اعلام برنامه‌های شبکه‌های سیما در شب‌های قدر

مراسم احیای شب‌های قدر در شهرهای مختلف از سوی شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.

شب قدربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، بنابر اعلام دبیرخانه شورای معارف سیما، به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر، مراسم احیا در شهرهای مختلف توسط شبکه‌های سیما به شرح زیر، پخش می‌شود:

شبکه یک سیما

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 23:15 الی 2:30 از حرم مطهر امام رضا‌(ع) با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط محمود کریمی برگزار می‌شود.

در شب بیست و یکم سخنران مراسم حرم علی ابن موسی الرضا(ع) حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خواهد بود و قرائت دعای جوشن کبیر توسط علی برادران و مرثیه‌خوانی توسط احمد واعظی انجام خواهد شد.

در شب بیست و سوم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین عالی، سخنرانی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حجت‌الاسلام شجاع و مرثیه‌خوانی توسط علی ملائکه انجام خواهد شد.

شبکه دو سیما

مراسم نخستین شب قدر از ساعت 23 تا 2 بامداد از حرم حضرت معصومه(س) روی آنتن می‌رود. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و سید‌علی حسینی‌نژاد دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کند.

مراسم شب بیست و یکم نیز با سخنرانی آیت‌الله سعیدی و دعاخوانی عباس حیدرزاده و در شب بیست و سوم با سخنرانی حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمهدی میرباقری و قرائت دعای مهدی سلحشور پخش می‌شود.

شبکه سوم سیما

مراسم احیای لیالی قدر ساعت 23 از امام‌زاده قاضی الصابر(ع) با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای میثم مطیعی و ساعت ۲۳:۲۰ از حسینیه همدانی‌ها با سخنرانی شیخ حسین انصاریان پخش می‌کند.

شبکه چهار سیما

در شب نوزدهم، قرائت دعای جوشن کبیر با نوای محمدحسین سعیدیان، مهدی قربانعلی، علیرضا سبحانی و مداحی توسط احمد واعظی از مصلای امام خمینی رحمه الله علیه در ساعت 23 پوشش داده می‌شود، این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در ساعت 1 بامداد خاتمه می‌یابد.

همچنین مراسم احیا در شب بیست و یکم با قرائت دعای مهدی سماواتی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری و در شب بیست و سوم قرائت دعای حمید رمضان پور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی روی آنتن می‌رود.

شبکه پنج سیما

مراسم نخستین شب قدر را ساعت ۲۲ از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با قرائت دعا توسط حسن شالبافان و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی پخش می‌کند.

مراسم شب بیست و یکم نیز با قرائت دعای احمد زین‌العابدین‌فرد و رضا غلامرضازاده و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید میرباقری و در شب بیست و سوم با قرائت جوشن کبیر توسط حمید رمضان‌پور و امیر نعیمی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی پخش می‌شود.

شبکه افق

از ساعت ۲۴ شب نوزدهم ماه مبارک، مراسم مسجد جمکران با قرائت دعای جوشن کبیر توسط عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری، پخش می‌شود.

همچنین در شب بیست و یکم، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری و دعاخوانی حسن شالبافان پخش می‌شود، در شب بیست و سوم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی سخنران مراسم احیای این شب از مسجد جمکران خواهد بود و مداحی توسط سیدعلی حسین‌نژاد انجام می‌شود.

شبکه آموزش سیما

مراسم احیای شب نوزدهم را ساعت 22:30 از مرقد امام خمینی(ره)همراه با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حمید رمضان‌پور و مداحی سیدعلی‌محمد سادات‌رضوی و در ادامه با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم هاشمیان پخش می‌کند.

سخنران مراسم در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمیان خواهد بود و احمد خلف و احمد شربیانی در شب شهادت امیرالمؤمنین(ع) و اسدالله عرب سرخی و مهدی منصوری در شب بیست و سوم به ذکر دعا و مناجات می‌پردازند.

شبکه قرآن و معارف سیما

در نخستین شب از لیالی قدر در ساعت ۲۳ سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی میرباقری از حسینیه آیت‌الله حق‌شناس و قرائت دعای جوشن با نوای مهدی سماواتی تقدیم مخاطبان می‌شود و در شب بیست و یکم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی و شب بیست و سوم نیز با دعاخوانی حجت‌الاسلام سید‌محمد‌جواد موسوی‌درچه‌ای و مجتبی محمدبیگی و مرثیه‌خوانی محمد‌حسین پویان‌فر از امامزاده صالح(ع) روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام
captcha