داعش مسئولیت حمله راکتی به کابل را بر عهده گرفت
کد خبر: 3985487
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳

داعش مسئولیت حمله راکتی به کابل را بر عهده گرفت

شاخه داعش در افغانستان مسئولیت حمله راکتی صبح امروز (سه شنبه) به نزدیکی ارگ ریاست‌جمهوری این کشور را برعهده گرفت و مدعی شد به اهداف مد نظر خود آسیب زده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سی بی اس،  داعش مسئولیت حمله امروز به کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان را بر عهده گرفت.

شاخه داعش در افغانستان ادعا کرد هفت موشک پرتاب کرده و همه به اهداف خود اصابت کرده‌اند. این گروه معمولا درباره موفقیت‌های خود چه در میدان جنگ و چه در حملات موشکی یا بمبگذاری‌ها بسیار اغراق می‌کند.

تصاویر تلویزیونی نشان داد که در جریان حمله ساعت هشت صبح امروز به وقت کابل، رئیس‌جمهور اشرف غنی و دیگر نمازگزاران علی رغم پرتاب چندین راکت در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری به نماز خواندن ادامه دادند. هنوز از تلفات و خسارات ناشی از این حمله راکتی اطلاعاتی دریافت نشده است.

پس از اصابت موشک‌ها، پلیس به سرعت در سراسر منطقه حاضر شد. یک اتومبیل پارک شده در یکی از خیابان‌های اطراف به طور کامل تخریب شده بود و پلیس اعلام کرد که از آن به عنوان سکوی پرتاب موشک استفاده شده است.

این کاخ در وسط منطقه موسوم به منطقه سبز قرار دارد که با دیواره‌های ضد انفجار سیمانی و سیم خاردار محصور شده است و خیابان‌های نزدیک کاخ مدت‌هاست که بسته شده‌اند.

غنی بعد از نماز عید در مراسمی گفت که طالبان نشان داده‌اند که هیچ اراده‌ای برای صلح ندارند. وی افزود: ما بر این اساس تصمیم می‌گیریم.

اشرف غنی بر لزوم حمایت و دفاع ملی تأکید و ادامه داد که وی هفته گذشته را برای کار بر روی یک طرح فوری در جهت غلبه بر وضعیت فعلی گذرانده است. 

انتهای پیام
captcha