حج واقعی می‌تواند تمام مصائب و چالش‌های جهان را خاتمه دهد
کد خبر: 3985662
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
شیخ خالد الملا:

حج واقعی می‌تواند تمام مصائب و چالش‌های جهان را خاتمه دهد

رئیس انجمن علمای اهل‌سنت عراق و از علمای بزگ مقاومت گفت: امروز همه در مقابل اسلام و امت اسلامی و تاریخ مسئولیم و باید با صدای رسا و بلند اعلام کنیم که این مصائب و چالش ها و مظالم باید در جهان اسلام خاتمه یابد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، شیخ خالد ملا از رهبران ارشد اهل‌سنت عراق در کنگره بین‌المللی «حج؛ جهان اسلام، چالش‌ها و راهکارها» که عصر امروز به صورت مجازی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد،  با بیان اینکه حج یک عبادت جمعی است، اظهار کرد: اعمال همگی  بر جمعی و اجتماعی بودن این فریضه دلالت دارند. از شعار واحد «لبیک لا شریک لبیک» تا طواف و وقوف و رمی، همگی بر وحدت عمل حکایت می‌کنند و این وحدت عمل ناشی از وحدت‌نظر و اندیشه است. 

وی با بیان اینکه در حج، نفس اجتماع در زمان و مکان معین موجب صلابت و اقتدار مسلمان است، تصریح کرد: لذا یکی از مقاصد حج ایجاد رعب در دشمنان اسلام و اقتدار در مسلمان است.

این عالم اهل سنت عراقی، تصریح کرد: اجتماع حج از جهتی محل حضور نخبگان و اندیشمندان و علمای جهان اسلام از طوایف و مذاهب مختلف است که فرصتی را فراهم می‌آورد تا به مسائل جهان اسلام و امت اسلامی همچون فلسطین، یمن، بحرین، عراق و افغانستان و ایران بپردازند، تبادل‌نظر کنند و چاره‌اندیشی نمایند. 

وی تأکید کرد: امروز بزرگترین و مهمترین مسأله جهان اسلام فلسطین است که باید در کنگره حج به آن پرداخته و برای رهایی آن چاره‌اندیشی شود. امروز مصائب زیادی در جهان اسلام داریم. حضور دولت اشغالگر آمریکا در کشورهای اسلامی و ارتکاب جنایت متعدد در این کشورها از مصائب جهان اسلام است.

شیخ خالد ملا با بیان اینکه بزرگترین جنايت آمریکا در منطقه کمک و حمایت از داعش و ترور سرداران مقاومت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المقدس است، یادآور شد: امروز همه ما در مقابل اسلام و امت اسلامی و تاریخ مسئولیم و باید با صدای رسا و بلند اعلام کنیم که این مصائب و چالش ها و مظالم باید در جهان اسلام خاتمه یابد.

رئیس انجمن علمای اهل‌سنت عراق و از علمای بزگ مقاومت افزود: سیره پیامبر(ص) در حجة‌الوداع بیانگر آن است که باید مسلمانان در حج به امور مسلمین اهتمام بورزند چنانچه خداوند در قرآن کریم فرموده است «لیشهدوا منافع لهم». پیام  کل مناسک و اعمال حج این است، باید از دین خدا و اسلام و کیان اسلامی وارزش‌های اسلامی دفاع کرد و در این راه پایداری کنیم. در چنین صورتی خداوند هم یاری خواهند کرد.
انتهای پیام
captcha