افشای ابعاد تازه جاسوسی نرم‌افزار اسرائیلی از شخصیت‌های جهانی
کد خبر: 3985779
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰

افشای ابعاد تازه جاسوسی نرم‌افزار اسرائیلی از شخصیت‌های جهانی

با افشای ابعاد تازه‌ای از قربانیان جاسوسی از طریق یک نرم‌افزار اسرائیلی، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند کمیته‌ای را برای تحقیق درباره این مسئله تشکیل داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مقامات اسرائیلی اعلام کردند یک کمیسیون ویژه تحقیق برای بررسی مسئله جاسوسی از طریق نرم‌افزار پگاسوس تشکیل داده‌اند.

کمیته امور خارجی کنیسه رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد تحقیقات خود را درباره این نرم‌افزار جاسوسی که از سوی برخی حکومت‌های جهان برای جاسوسی از مقامات، مخالفان حکومتی، فعالان و روزنامه‌نگاران استفاده شده تحقیق می‌کند.

بنابر اعلام سازمان عفو بین‌الملل، این نرم‌افزار برای جاسوسی از 50 هزار نفر که فهرست آنها در اختیار این سازمان است استفاده شده است.

این نرم‌افزار جاسوسی می‌تواند با نفوذ به تلفن همراه قربانیان، بدون اطلاع آنها همه پیام‌های موجود در گوشی تلفن آنها را در اختیار دیگران قرار دهد و از طریق دوربین و میکروفون گوشی بدون روشن شدن آنها و مطلع شدن مالک گوشی برای جاسوسی استفاده کند

امروز رسانه‌های خبری گزارش دادند، برخی از شخصیت‌های سیاسی، نظامی و دینی عراق در فهرست اهداف این جاسوس‌افزار صهیونیستی بوده‌اند. از میان این شخصیت‌ها، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق و علی الاعرجی، از افسران برجسته ارتش عراق، برهم صالح، رئیس جمهور، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان و عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر سابق عراق است.

شخصیت‌های سیاسی در موقعیت‌های مختلف از جمله وزراء، نمایندگان، استانداران، افسران، شخصیت‌های امنیتی و شخصیت‌های دینی ازجمله سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و آیت‌الله العظمی علی سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان جهان نیز جزو اهداف این جاسوس افزار صهیونیستی بوده‌اند.

همچنین گفته می‌شود، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و دالایی لاما، رهبر بوداییان تبت نیز هدف جاسوی این نرم‌افزار بوده‌اند. 

سایت شبکه المیادین گزارش داد، نام لطیفه دختر محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی و  هیا بنت الحسین، همسر سابق وی و نیز برخی از آشنایان آنها در لیست اهداف جاسوی این نرم‌افزار قرار دارد.

روزنامه فرانسوی لوموند در گزارش اخیر خود نوشته است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی جاسوسی از طریق برنامه پگاسوس علیه سیاستمداران و اهالی رسانه لبنان را خواستار شده‌اند.

همچنین در مقاله روزنامه واشنگتن پست اسامی جدیدی از رؤسای کنونی و پیشین کشورها در لیست جاسوس افزار پگاسوس ذکر شده است.

کمپانی فناوری NSO که نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس را طراحی کرده؛ می‌تواند از تلفن‌های همراه جاسوسی کند و گزارش شده دولت‌های دست‌کم ۱۰ کشور خدمات پگاسوس را برای جاسوسی از روزنامه نگاران و اپوزیسیون به خدمت گرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha