نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ولیعهد ابوظبی تلفنی گفت‌وگو کرد
کد خبر: 3985877
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
در آستانه بحران در روابط تل‌آویو ـ ابوظبی؛

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ولیعهد ابوظبی تلفنی گفت‌وگو کرد

به دنبال انتشار اخبار حاکی از بحران در روابط تل‌آویو ـ ابوظبی، خبرگزاری امارات امروز از تماس تلفنی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ولیعهد ابوظبی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات(وام)، «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی امروز جمعه یک تماس تلفنی از طرف «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دریافت کرد.

بن زاید و بنت در این گفت‌وگو، روابط و همکاری میان امارات و اسرائیل و راه‌های تقویت آن و همچنین پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام دو طرف را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش،  دو طرف در این گفت‌وگو همچنین درباره تحولات و مسائل منطقه و جهان و به خصوص تلاش‌های مربوط به دستیابی همه ملت‌های منطقه و جهان به صلح و شکوفایی گفت‌وگو کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این گفت‌وگوی تلفنی خطاب به ولی‌عهد ابوظبی گفت که خط مشی امارات در قبال اسرائیل تحولی مهم و الگویی برای دیگر کشورها و رهبران آن در منطقه است.

رژیم صهیونیستی در حالی مدعی تحقق صلح در منطقه است که در حال حاضر این رژیم از عوامل مهم ناامنی در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و سرکوب فلسطینان در قدس و کرانه باختری و اخراج فلسطینیان از خانه و کاشانه خود از اقدامات روزانه نظامیان این رژیم است.

امارات و رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر گذشته با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا توافقی موسوم به ابراهیم را امضا و رسما روابط دیپلماتیک خود را عادی‌سازی کردند.

پس از امضای این توافق، روابط دو طرف در مدت زمان کوتاه شاهد پیشرفت‌ چشمگیری بود تا جایی که ابوظبی و تل‌آویو با اعزام چند هیأت در زمینه‌های مختلف توافق همکاری امضاء کردند.

در همین حال روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص»، صبح امروز (جمعه)، خبر داد که نخست‌وزیر اسرائیل و «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه این رژیم مجددا توافق نفتی با امارات را مورد بررسی قرار می‌دهند.

«کارین الهرار»، وزیر انرژی جدید تل‌آویو علنا گفته است که توافق مذکور به منافع اسرائیل کمکی نمی‌کند و برای ساکنان و اقتصاد اسرائیل فایده‌ای در برندارد و در صورت لغو این توافق، اسرائیل ضرری در این زمینه نمی‌بیند.

این در حالی است که پیش‌تر، یک مقام بلندپایه در ابوظبی به روزنامه «اسرائیل هیوم» در این خصوص گفته بود چنانچه تل‌آویو توافق مذکور را لغو کند، این می‌تواند روابط دو طرف وارد بحران کند.

این مقام اماراتی که اشاره‌ای به نام نشده بود، همچنین تصریح کرده بود که در صورت لغو این توافق، این احتمال وجود دارد که توافق‌های عادی‌سازی روابط موسوم به «ابراهیم» نیز به خطر بیفتند.

انتهای پیام
captcha