رونق فراگیری فرهنگ قرآنی با وجود محدودیت‌ها در یمن
کد خبر: 3985945
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱

رونق فراگیری فرهنگ قرآنی با وجود محدودیت‌ها در یمن

رئیس کمیته فنی کلاس‌های تابستانه آموزش فرهنگ قرآنی در یمن یا اشاره به رونق کلاس‌های قرآنی و استقبال گسترده خانواده‌ها و جامعه از برنامه‌های آموزش فرهنگ دینی و قرآنی گفت: این استقبال خشم دشمن سعودی ـ صهیونیستی را برانگیخته است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، کودکان یمن تعطیلات تابستانی امسال را به یادگیری قرآن کریم و سیره نبوی مشغولند. تابستانی فوق‌العاده که در آن گروه‌های رسمی و مردمی یمن به سفارش «عبدالملک بن بدرالدین الحوثی» رهبر انقلاب یمن مراکز تابستانی را افتتاح کردند تا در یک محیط تربیتی سالم، نسلی هوشمند و آگاه بسازند.

مراکز و مدارس تابستانه امسال در یمن با استقبال گسترده شهروندان روبه‌رو شده است. تنها در استان صنعاء پایتخت این کشور تعداد مدارس تابستانه به شش هزار و 279 مدرسه در 219 شهر می‌رسد که 4 هزار و 801 مدرسه به پسران و یک هزار و 478 مدرسه هم به دختران اختصاص دارد.

اسامة المحطوری، نائب رئیس کمیته فنی دوره‌های آموزشی تابستانی در یمن در گفت‌وگو با العهد تأکید کرد: استقبال امسال از مدارس تابستانه برای همه شگفت‌انگیز بود و رهبر انقلاب یمن با وجود ضعف امکانات مادی کشور در نتیجه محاصره و تجاوز ظالمانه علیه ملت ما از تأسیس این مدارس حمایت زیادی کرده است.

وی با اشاره به ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، مهارتی و تفریحی در کلاس‌های تابستانه گفت: این برنامه‌ها و درس‌ها طبق رویکردهای رهبر انقلاب یمن با محوریت توسعه فرهنگ قرآن و آگاهی بخشی و ایجاد روحیه جهادی در میان دانش آموزان برای مقابله با دشمنان اجرا شده است.

المحطوری گفت که دانش آموزان در کلاس‌های تابستانه یمن علوم مفید و ضروری را در مورد دین فرامی‌گیرند و معرفی آرمان فلسطین به عنوان نخستین آرمان امت اسلامی نیز در برنامه‌های فرهنگی مدارس تابستانه یمن گنجانده شده است و دانش آموزان یمنی با والاترین آرمان کشورشان یعنی آزادسازی قبله نخست مسلمانان آشنا می‌شوند.

المحطوری گفت: آگاهی بخشی به دانش آموزان درباره مسئله فلسطین و شناساندن دشمن واحد امت اسلامی در قلب فرهنگ ما جا دارد و این نشاط جهادی نسل جوان ماست که دشمن را نگران کرده است؛ تنها سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل کافی نیست و از همین رو سمینارها و فعالیت‌های هنری درباره فلسطین در چارچوب کلاس‌های تابستانه برگزار می‌شود.

وی افزود: دوره‌های تابستانه در یمن با موج سهمگین تهاجم رسانه‌های ائتلاف سعودی همراه شده است که به دروغ گاهی آن را مراکز تابستانی الحوثی و گاهی آن را لانه‌هایی برای مسموم کردن افکار نسل جوان می‌دانند؛ زیرا دشمنان از استقبال گسترده شهروندان یمنی از این مراکز تابستانه ناراضی هستند و امیدوارند که نسل بعدی را از هویت خود جدا کرده و هدف قرار دهند تا حمله نظامی به آنها آسان شود.

المحطوری تأکید کرد: خانواده‌های دانش آموزان یمن و جامعه یمن چون ثمره حضور فرزندانشان در این کلاس‌های فرهنگی و آموزشی قرآن را دیده‌اند، برای برگزاری آن برای سال‌های آتی نیز استقبال نشان داده‌اند و همین امر دشمنان را عصبانی کرده است.

انتهای پیام
captcha