امدادرسانی هلال احمر به ۶۵۰۰ نفر
کد خبر: 3986026
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
در پی سیل ۱۰ روزه در ۱۶ استان انجام شد؛

امدادرسانی هلال احمر به ۶۵۰۰ نفر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر با اشاره به جاری شدن سیل ۱۰ روزه در ۱۶ استان ایران، از امدادرسانی این سازمان به شش هزار و 500 نفر خبر داد.

ارسالی////امدادرسانی سازمان امداد و نجات هلال احمر به ۶۵۰۰ نفربه گزارش ایکنا، مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر بیان کرد: از روز ۲۳ تیرماه تا ساعت ۷ صبح امروز، دوم مردادماه، ۶۱ شهرستان در ۱۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، خوزستان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان در ۱۰ روز گذشته درگیر سیل و آبگرفتگی بودند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر گفت: در حوادث جوی روزهای گذشته علاوه بر امدادرسانی به شش هزار و 478 سیل‌زده، ۹۰۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین، با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۵۸ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

وی افزود: در سیل اخیر، ۱۹۰ دستگاه چادر امدادی، سه هزار و 409 تخته پتو، هزار و 350 تخته موکت، پنج هزار و 896 کیلوگرم نایلون پوششی، ۶۶۲ بسته غذایی، هشت هزار و 319 قوطی کنسرو، هزار و 363 کیلوگرم برنج، ۲۲۴ کیلوگرم روغن، دو هزار و 341 کیلوگرم قند و شکر، هزار و 114 بطری آب معدنی و ۶۵۱ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۱۶ استان کشور توزیع ‌شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر تصریح کرد: ۲۰۵ تیم عملیاتی شامل ۸۰۴ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی به ۶۱ شهرستان متاثر از حوادث جوی و اقلیمی کشور، مشارکت داشتند. همچنین، امدادرسانی در ١٤ شهرستان استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان) ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha