راه‌اندازی کانون‌ قرآن ویژه دانشجویان خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی
کد خبر: 3986389
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

راه‌اندازی کانون‌ قرآن ویژه دانشجویان خارجی دانشگاه‌های علوم پزشکی

با توجه به برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت حضور در فعالیت‌های قرآنی،‌ کانون‌های قرآنی ویژه این دانشجویان راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی کانون‌های قرآنی ویژه دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش ایکنا، کانون قرآن دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به منظور برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی برای دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه راه‌اندازی شد.

این کانون همزمان با برپایی سلسله کارگاه‌های آموزشی که شامل آموزش تجوید، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است، آغاز به کار کرده است. این کارگاه ویژه دانشجویان دختر بوده و روزهای یکشنبه هر هفته رأس ساعت ۲۱ در سالن جلسات خوابگاه این دانشجویان برگزار می‌شود.

اولین جلسه از این جلسات آموزشی، شب گذشته سوم مردادماه ۱۴۰۰، با حضور اساتید و تعداد معدودی از دانشجویان در خوابگاه محل اسکان این دانشجویان و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، با توجه به آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی کشور، برگزار شد.

ولی‌الله صحبت‌لو، رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد راه‌اندازی کانون‌های قرآن دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: برای مشارکت بیشتر دانشجویان بین‌الملل، بحث راه‌اندازی کانون‌های ویژه این دانشجویان در دانشگاه‌هایی که دانشجوی خارجی دارند در نظر گرفته شده است و در اولین اقدام کانون قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این کانون‌ها برای فعال‌تر کردن دانشجویان خارجی طراحی شده و با توجه به اینکه برنامه‌ریزی بر این است تا مشارکت دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی در فعالیت‌های قرآنی افزایش یابد، لذا در آینده شاهد راه‌اندازی این کانون‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha