هشدار اوقاف قدس درباره نقشه رژیم صهیونیستی برای محاصره بیت‌المقدس
کد خبر: 3986777
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

هشدار اوقاف قدس درباره نقشه رژیم صهیونیستی برای محاصره بیت‌المقدس

رئیس شورای اوقاف اسلامی در قدس درباره نقشه رژیم اشغالگر برای محاصره بیت‌المقدس و تسلط بر آن هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از رادیو اینترنتی صوت القدس، شیخ عبدالعظیم سلهب، رئیس شورای اوقاف اسلامی در قدس هشدار داد، رژیم اشغالگر با تداوم محاصره بیت‌المقدس به دنبال یهودی‌سازی و خالی کردن شهر از اهالی آن به نفع شهرک‌سازی هاست تا شهر را کاملاً به سیطره خود درآورد.

او در این خصوص توضیح داد: طرح رژیم صهیونیستی ممانعت از ساخت و ساز فلسطینی‌ها در مساحتی بالغ بر 650 هکتار است که از شمال قدس آغاز می‌شود و تا الشیخ جراح و وادی‌الجوز ادامه دارد.

این در حالی است که منطقه وادی‌الجوز كه قلب تپنده قدس شرقی اشغالی به شمار می‌رود، به دلیل نزدیكی به دیوارهای منطقه شهر قدیم که مسجدالاقصی نیز در آن واقع شده، از اهمیت بالایی برخوردار است.

الشیخ جراح هم همان محله معروفی است که طی ماه‌های اخیر نام آن در رسانه‌های جهان پیچید و گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با گستاخی رژیم صهیونیستی برای اجرای تصمیم تخریب خانه‌های این محله و تجاوزات مستمر به مسجدالاقصی شهرهای سرزمین‌های اشغالی را بمباران کردند که به جنگ 12روزه منجر شد.

رژیم صهیونیستی الشیخ جراح را به یک زندان فضای باز برای فلسطینیان تبدیل کرده است. ورود و خروج‌ها آنها کنترل می‌شود و نمی‌توانند با خیال راحت وارد خانه‌های خود شوند و هر روز با تهدید اخراج از خانه‌های خود روبه‌رو هستند.

شیخ سلهب ادامه داد:  پیامدهای نقشه مقامات رژیم اشغالگر برای ممانعت از حضور فلسطینی‌ها در این منطقه 50 سال دیگر ملموس خواهد بود.

رئیس شورای اوقاف اسلامی قدس افزود: این نقشه خطرناک و نژادپرستانه از سال‌ها پیش توسط مقامات رژیم اشغالگر برنامه‌ریزی شده بود و حالا فقط مردم قدس دو ماه فرصت دارند که در این خصوص به دادگاه شکایت کنند.

شیخ سلهب گفت: این طرح مورد حمایت سیاسی مقامات رژیم اشغالگر قرار دارد و اصلا  چیزی به نام منافع ساکنان قدس در این طرح در میان نیست.

رئیس شورای اوقاف اسلامی قدس با بیان اینکه رژیم اشغالگر اجازه ندارد بافت جغرافیایی و جمعیتی شهر قدس را تغییر دهد، گفت: کابینه‌های پی در پی اسرائیل در مصادره زمین‌های فلسطینی‌ها و ریشه‌کنی صاحبان آنجا یک روش را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام
captcha