اردن طرح جدید اشغالگرانه اسرائیل در قدس را محکوم کرد
کد خبر: 3986932
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

اردن طرح جدید اشغالگرانه اسرائیل در قدس را محکوم کرد

وزارت خارجه اردن طرح جدید رژیم صهیونیستی موسوم به «طرح ساختاری محلی برای مرکز شهر قدس» را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، ضیف‌الله الفایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه اقدام یکجانبه که موجب تغییر وضعیت قدس یا تغییر آثار تاریخی یا هویت یا ترکیب جمعیتی آن شود و یا دست درازی به املاک وقفی آن باشد مردود و مخالف قوانین بین‌المللی است.

الفایز از رژیم اشغالگر اسرائیل خواست تا به قوانین بین‌المللی که قدس شرقی را جزء اراضی اشغالی ۱۹۶۷ می‌داند، پایبند بوده و به آنها احترام بگذارد.

طرح جدید اسرائیل شامل منطقه‌ای به مساحت ۶۵۵ دونم (هر دونم معادل هزار متر مربع است) در اطراف قدس شرقی است که قرار است صهیونیست‌ها در آن ساخت و ساز انجام دهند.

این طرح بر زندگی ده‌ها هزار فلسطینی به ویژه فلسطینیان ساکن در خیابان‌های صلاح‌الدین، سلطان سلیمان، الزهرا و محلاتی چون شیخ الجراح و وادی الجوز تأثیر خواهد گذاشت.

کمیته برنامه‌ریزی و ساخت و ساز اسرائیل، در پایان سال گذشته میلادی این طرح را ارائه کرد اما به دلیل اعتراضات فلسطینیان، اجرای آن به تعویق افتاد.

این کمیته طرح مذکور را مجدداً در ماه ژوئیه ارائه کرد و به فلسطینیان فرصت داد تا اعتراض خود را تا پایان ماه اظهار کنند.

کارشناسان می‌گویند که این طرح سیاست‌های ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در منطقه را برای سال‌های آینده نیز تعریف می‌کند و این امر بر حضور فلسطینیان در این شهر تأثیر می‌گذارد.

طرح ساختاری محلی برای مرکز شهر قدس، یکی از بزرگترین پروژه‌هایی است که مقامات اشغالگر صهیونیست به دنبال اجرای آن در قدس اشغالی هستند و 20 سال پیش توسط وزارت داخله اسرائیل تهیه شده است.
انتهای پیام
captcha