بهره‌برداری از ساختمان نوسازی شده حوزه علمیه علی‌بن ابیطالب(ع) لارستان
کد خبر: 3987635
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

بهره‌برداری از ساختمان نوسازی شده حوزه علمیه علی‌بن ابیطالب(ع) لارستان

طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ساختمان نوسازی شده حوزه علمیه علی‌بن ابیطالب(ع) لارستان با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، مراسم افتتاح ساختمان بازسازی شده حوزه علمیه امام علی‌بن ابیطالب(ع) لارستان امروز، 9 مردادماه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در لارستان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی خرم امام جمعه لار، حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه استان فارس، خیل تاش معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، جمعی از روسای ادارات شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیون و طلاب برگزار شد، ساختمان بازسازی شده حوزه علمیه امام علی‌بن ابیطالب(ع) با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال از محل سهم امام مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ساختمان حوزه علمیه علی‌بن ابیطالب(ع) لارستان در  اوایل دهه ۷۰ به اهتمام  مرحوم آیت‌الله آیت‌اللهی، امام جمعه فقید لارستان ساخته و در سال ۱۳۷۴ به بهره برداری رسید. این ساختمان که محل تحصیل و تدریس طلاب زیادی از جنوب فارس بوده با گذشت زمان دچار فرسودگی و تخریب قسمت‌های مختلف شد.

موضوع مذکور به صورت ویژه مورد توجه حجت‌الاسلام موسوی خرم امام جمعه لارستان و  مسئول مدارس علمیه برادران و خواهران لارستان بوده  تا اینکه وی موفق شد با کسب اجازه از مراجع عظام تقلید از محل سهم حاج محمد علی محمدی فرزند مرحوم حاج غلامرضا خیاط و سایر مؤمنین به مرمت و بازسازی این حوزه مقدسه اقدام کند.

کار بازسازی و مرمت بخش‌های مختلف ساختمان حوزه علمیه لارستان زیر نظر کارشناسان در ابعاد دیوارهای دور، ستون‌ها، راه پله‌ها، نمای طبقه فوقانی، رنگ‌آمیزی اتاق‌ها، حجره‌ها، نمازخانه و موکت تمامی اتاق‌ها، تعمیرات و تعویض لوازمات و اتصالات ساختمانی از قبیل آب، برق، تلفن، سیستم خنک‌کننده، ایجاد راه پله اضطرای و تخریب حمام و سرویس‌های بهداشتی، حفر چاه فاضلاب و ساخت مجدد سرویس‌ها و حمام‌ها با اتصالات جدید و بروز و نیز کاشی‌کاری و سرامیک آن‌ها و باغچه‌سازی و موزائیک و زیبا سازی محوطه با مساحت ۲ هزار متر مربع از حیاط و… انجام شد.

برای اجرای این پروژه تاکنون معادل ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده و  برای تکمیل بخش‌های تجهیزاتی اداری آن مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین عنایت‌الله رضایی، به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه امام علی‌بن ابیطالب(ع) لارستان معرفی و از حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رمضانی سرپرست سابق حوزه علمیه لارستان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha