کودک نابینای مصری که قرآن را در هفت سالگی حفظ کرد
کد خبر: 3987821
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

کودک نابینای مصری که قرآن را در هفت سالگی حفظ کرد

شبکه تلویزیونی الیوم السابع مصر داستان زندگی دختر 11 ساله‌ای را پخش کرد که با وجود ابتلا به بیماری سرطان و نابینایی توانسته است در 7 سالگی قرآن را حفظ کند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الیوم السابع، «حنین اشرف ابوالعنین محمد» دختر 11 ساله ساکن استان الشرقیه مصر است که در سن 9 سالگی به بیماری سرطان مبتلا شد و سلول‌های سرطانی در نقاط مختلف بدن او گسترش یافت تا جایی که پس از گذشت 2 ماه از شروع بیماری سرطان، بینایی خود را از دست داد.
 
اما با وجود این بیماری سنگین و از دست دادن بینایی، خداوند به این کودک صبر عطا کرد و او به شکل شگفت‌انگیزی به درمان پاسخ مثبت داد، به گونه‌ای که پزشکان بیماری را تحت تأثیر قرار داد و آنها را وادار کرد تا صبر را از او بیاموزند.
 
خداوند همچنین علاوه بر نعمت صبر، به او نعمت حفظ قرآن کریم را عنایت کرد و او در سن 7 سالگی موفق شد کل قرآن را حفظ کند و با شرکت در 20 مسابقه قرآن، رتبه اول را در آنها کسب کرد.
 
اعتماد فتحی، مادر 43 ساله این کودک حافظ قرآن می‌گوید که فرزندش در 9 ماهگی و زمانی که هنوز شیرخوار بود، تب شدیدی کرد که منجر به تورم چشمانش شد. او را به بیمارستان بردند و پس از آزمایش‌های بسیار، پزشک او خبر داد که حنین به بیماری سرطان مبتلا شده و سلول‌های سرطانی همه اعضای بدن او را درگیر کرده است لذا باید تحت شیمی درمانی قرار گیرد. آزمایش دوم خدا نیز آن بود که حنین بر اثر این بیماری چشمان خود را نیز از دست داد. اما خدا خواست و او در 3 سالگی بهبود یافت و در سن 7 سالگی حافظ کل قرآن شد. او در بیش از 20 مسابقه قرآنی شرکت و رتبه نخست را در حفظ قرآن کریم کسب کرده است.
انتهای پیام
captcha