بیانیه جنبش امل درباره حمله به مراسم تشییع پیکر عضو حزب‌الله
کد خبر: 3988037
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

بیانیه جنبش امل درباره حمله به مراسم تشییع پیکر عضو حزب‌الله

جنبش امل لبنان درباره حمله روز یکشنبه به مراسم تشییع جنازه یکی از اعضای حزب‌الله در جنوب بیروت که منجر به مرگ دو عزادار و زخمی شدن چند نفر دیگر شد، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، جنبش امل در لبنان درباره درگیری‌های روز یکشنبه در منطقه خلده در جنوب بیروت بیانیه‌ای صادر کرد.

در درگیری بین نیروهای حزب‌الله و گروه عرب خلده در مراسم تشییع جنازه یکی از اعضای حزب‌الله به نام علی شبلی چند نفر کشته شدند.

رهبری جنبش امل در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حادثه یک فتنه است، بنابراین باید همه هوشیار باشیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: رهبری جنبش امل از ارتش و نیروهای امنیتی می‌خواهد تا برای برقراری امنیت و ثبات در زندگی عادی مداخله و تلاش کنند تا عاملان حادثه و تیراندازان را به سرعت دستگیر کرده و آنها را محاکمه کنند.

حزب‌الله لبنان از مقامات امنیتی و قضایی خواسته بود تا عاملان این حادثه را تحت تعقیب قرار دهند و با قاتلان و کسانی که با آنها مشارکت داشته‌اند، قاطعانه برخورد کنند.

مراسم تشییع‌ پیکر این شهید نیز شاهد کمینی از سوی نیروهای مخالف حزب‌الله بوده که منجر به مرگ دو عزادار و زخمی شدن تنی چند شد. درگیری پس از کمین اعضای گروه عرب خلده و حمله آنها به طرفداران حزب الله در مراسم تشییع جنازه علی شبلی آغاز شد.

 ارتش لبنان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که نیروهای خود را در منطقه مذکور مستقر کرده است و هر فرد مسلح یا افرادی که اقدام به تیراندازی می‌کنند از سوی نیروهای ارتش لبنان هدف قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha