تدابیر امنیتی پیشگیرانه در کربلا ویژه ماه محرم/ نصب ۱۶۰۰ دوربین در ورودی‌های استان
کد خبر: 3988773
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

تدابیر امنیتی پیشگیرانه در کربلا ویژه ماه محرم/ نصب ۱۶۰۰ دوربین در ورودی‌های استان

فرماندهی عملیات کربلا، امروز، 15 مردادماه، از تدابیر امنیتی پیشگیرانه در این استان در آستانه ماه محرم و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «بغداد الیوم»، فرماندهی عملیات کربلا در بیانیه‌ای، از اجرای عملیات پیشدستانه و اقدامات امنیتی در آستانه ماه محرم و عاشورای حسینی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: در یک عملیات پیشدستانه جهت تأمین امنیت این شهر، نیروهای ارتش، پلیس فدرال و پلیس محلی توانستند هشت نفر را که مشکوک به انجام عملیات خرابکارانه بودند را بازداشت کنند و همچنین ۱۷ قبضه سلاح غیر قانونی(بدون مجوز) و هشت خودرو به دست نیروهای امنیتی افتاد.

این عملیات طبق دستور «عثمان الغانمی»، وزیر کشور و پس از نشست امنیتی برای اعلام طرح امنیتی ویژه ماه محرم‌الحرام به ریاست «نصیف الخطابی»، استاندار کربلا، انجام شد.

براساس اعلام فرماندهی عملیات کربلا، «احمد علی زوینی»، رئیس پلیس کربلا و سرلشکر «علی الهاشمی»، فرمانده عملیات کربلا بر این عملیات پیشدستانه نظارت داشتند.

نصب ۱۶۰۰ دوربین در ورودی‌ها و مناطق مختلف استان کربلا 

براساس گزارش خبرگزاری «نون» عراق، فرماندهی پلیس کربلا از نصب 1600 دوربین در ورودی‌های این استان و نیز بخش‌ها و نواحی آن در راستای طرح امنیتی ویژه ماه محرم الحرام، خبر داد.

«احمد زوینی»، فرمانده پلیس کربلا در این باره گفت: تعداد دوربین‌های نصب شده در ورودی‌ها، بخش‌ها و مناطق مختلف استان کربلا به 1600 دوربین رسیده است.

وی افزود: این پروژه شامل دو بخش است که مرحله نخست به اتمام رسیده و مرحله دوم در شرف پایان است.

فرمانده پلیس کربلا اظهار کرد: دوربین‌های نصب شده در محورهای بغداد، نجف و بابل عملیاتی شده است.
تدابیر امنیتی پیشگیرانه پلیس کربلا در آستانه محرم/ نصب ۱۶۰۰ دوربین در ورودی‌های استان
از سوی دیگر، فرمانده پلیس کربلا درباره شرایط این استان برای استقبال از ماه محرم‌الحرام هم بیان کرد: بیش از 650 موکب حسینی با هماهنگی هیئت موکب‌های حسینی وابسته به آستان‌های امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) ثبت شده است.

وی افزود: همه دستورالعمل‌ها به‌ویژه مربوط به کرونا مورد توجه قرار گرفته و تدارکات لازم به عمل آمده است. تیم‌های پزشکی در ورودی‌ها با هدف معاینه و خدمت به زائران مستقر خواهند شد.
انتهای پیام
captcha