دستور رئیس‌جمهور مصر برای بازسازی حرم‌ها و مساجد اهل‌بیت(ع) در مصر
کد خبر: 3989304
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶

دستور رئیس‌جمهور مصر برای بازسازی حرم‌ها و مساجد اهل‌بیت(ع) در مصر

عبدالفتاح سیسی دستور تعمیر و بازسازی حرم‌ها، زیارتگاه‌ها و مساجد منسوب به اهل‌بیت(ع) در این کشور را خطاب به ریاست اداره مهندسی نیروهای مسلح مصر صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در دستوری به ریاست اداره مهندسی نیروهای مسلح و مقامات مرتبط، دستور بازسازی و نوسازی حرم‌ها و زیارتگاه‌های اهل‌بیت در مصر به ویژه ضریح منسوب به حضرت زینب‌(س) و مسجد امام حسین‌(ع) را صادر کرد. علاوه بر این اماکن مقدس، توسعه‌ خیابان‌های منتهی به این آثار، میدان‌ها و تأسیسات جانبی نیز در این دستور منظور شده است. رئیس‌جمهور مصر در این دستور خواهان تعمیر و بازسازی این امکان مقدس با رعایت اصول مرمت تاریخی و توجه به معماری غنی این بقاع متبرکه شده است.

سیدمحمود الشریف، نقیب الاشراف مصر نیز ضمن تشکر از رئیس‌جمهور مصر به دلیل این دستور تاریخی، اظهار کرد: توسعه خیابان‌ها، میدان‌ها و امکانات جانبی مساجد و بقاع اهل‌بیت(ع) باعث جذب بیشتر زائران به این مکان‌ها و همچنین راحتی حال بازدیدکنندگان این اماکن مقدس خواهد شد. مساجد و ضریح‌های مقدس منسوب به اهل‌بیت در مصر از احترام فراوانی در بین مردم مسلمان مصر برخوردار است و همچنین جمعیت بزرگی از سادات در این کشور زندگی می‌کنند که با لقب اشراف شناخته می‌شوند. این بخش از جامعه مصر به‌صورت تاریخی تحت نظارت مقام نقیب الاشراف قرار دارند.

 

انتهای پیام
captcha