افزایش مدارس برکت به 2500 مورد تا پایان سال
کد خبر: 3989775
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
مدنی خبر داد:

افزایش مدارس برکت به 2500 مورد تا پایان سال

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تعداد مدارس برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تا پایان سال جاری به دو هزار و 500 مورد می‌رسد.

افزایش مدارس برکت به 2500 مدرسه تا پایان سالبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت از افتتاح 700 مدرسه برکت در سال جاری خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این 700 مدرسه، تعداد مدارس بنیاد برکت تا پایان سال 1400 به دو هزار و 500 مدرسه خواهد رسید.

مدنی با بیان اینکه تعداد مدارس برکت در سال آینده به سه هزار مدرسه می‌رسد، بیان کرد: بنیاد برکت بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساخت یک‌هزار مدرسه و آبادانی هزار نقطه روستایی در کشور آغاز به کار کرد و ثمره فعالیت 14 ساله بنیاد در حال حاضر فقط در امور عمرانی و زیربنایی بیش از 53 هزار پروژه است.

مدیرعامل بنیاد برکت تأکید کرد: در حال حاضر 250 هزار دانش‌آموز ساکن مناطق محروم کشور مشغول تحصیل در مدارس برکت هستند و بیش از 3 هزار روستا تحت پوشش فعالیت مدرسه‌سازی بنیاد قرار دارند.

مدنی با اشاره به فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت افزود: تا به امروز یک‌هزار و 650 مدرسه برکت با هشت هزار و 500 کلاس درس در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رسیده و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق شده است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت همچنین، نسبت به ساخت و تحویل یک‌هزار مدرسه عشایری و جایگزینی با مدارس کانکسی متعهد است که 500 مدرسه تا پایان سال افتتاح و تحویل وزارت آموزش و پرورش خواهد شد.

مدنی با تأکید بر اینکه ساخت مدرسه یکی از اساسی‌ترین کارهای بنیاد برکت است، گفت: مدرسه‌سازی در مناطق محروم و روستایی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم است که با هدف توسعه فضاهای آموزشی، توزیع عادلانه امکانات تحصیلی و برقراری عدالت آموزشی از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، مدارس این بنیاد در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت آخرین استانداردهای روز دنیا، الزامات آموزشی، ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شود.

وی یادآور شد: بنیاد برکت علاوه بر ساخت مدرسه، فعالیت‌های دیگری را در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی از جمله ساخت بیمارستان، مسجد و مرکز فرهنگی ـ مذهبی، مسکن محرومین، خانه عالم مرکز جامع سلامت، خانه بهداشت، راه، پل و آبرسانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور به ثمر رسانده و در دستور کار دارد.

انتهای پیام
captcha