افتتاح دفتر دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مراکش
کد خبر: 3990288
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷

افتتاح دفتر دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مراکش

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه، 21 مرداد دفتر دیپلماتیک این رژیم را در پایتخت مراکش افتتاح کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی مراسمی، دفتر نمایندگی دیپلماتیک این رژیم در رباط پایتخت مراکش را افتتاح کرد.

لاپید تصاویری از خود را در توییتر منتشر کرد در حالی که رسما دفتر دیپلماتیک رژیم صهیونیستی را در کنار محسن الجزولی، معاون وزیر امور خارجه مراکش افتتاح کرد و سپس عازم کازابلانکا شد تا از معبد بیت ایل دیدن کند.

منابع اسرائیلی اعلام کرده‌اند که در این سفر مئیر کوهن، وزیر رفاه اجتماعی که مراکشی‌تبار است، رام بن باراک، رئیس کمیته امور خارجه و امنیت کنست و آلون اوشبی، مدیرکل وزارت خارجه، لاپید را همراهی می‌کنند.

لاپید روز چهارشنبه، با ناصر بوریطه وزیر خارجه مراکش ملاقات کرد و دو طرف توافقنامه خدمات هوایی و توافقنامه دیگری را برای همکاری در زمینه‌های فرهنگ، ورزش و جوانان امضا کردند.

آنها همچنین یادداشت تفاهمی در مورد ایجاد مکانیزمی برای مشورت سیاسی بین وزارتخانه‌های خارجه دو طرف امضا کردند.

سفر دو روزه یائیر لاپید اولین سفر یک وزیر اسرائیلی به مراکش از سال 2003 است و کمتر از یک سال پس از توافق این رژیم و مراکش برای ایجاد روابط رسمی با میانجیگری ایالات متحده انجام می‌شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین سفر وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به مراکش را محکوم کرده و افتتاح دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی را جنایتی علیه آرمان و فداکاری‌های ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی دانستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که افتتاح دفتر ارتباطات رژیم‌ صهیونیستی در مراکش بیانگر میزان انحطاط اخلاقی سازشکاران عرب است و افتتاح دفاتر و مراکز رژیم اشغالگر صهیونیستی در کشورهای عربی مغایر با آرمان‌ها و خواسته‌های ملت‌های اسلامی برای آزادی فلسطین و رها شدن از شر اشغالگران صهیونیست است.

مراکش در ۱۰ دسامبر سال ۲۰۲۰، تحت حمایت دولت قبلی آمریکا، ازسرگیری روابط خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد، اگرچه این کشور  از نخستین سال‌های تشکیل اسرائیل با این رژیم روابط گسترده سیاسی، نظامی و اطلاعاتی برقرار کرده است.  

عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی با مخالفت گسترده از جانب گروه‌های سیاسی و مردم مسلمان مراکش مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha