بین‌الحرمین و حرم حضرت عباس(ع) سرخ‌پوش شد + عکس
کد خبر: 3991593
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

بین‌الحرمین و حرم حضرت عباس(ع) سرخ‌پوش شد + عکس

بین‌الحرمین و صحن مطهر حضرت ابوالفضل عباس(ع) در راستای آمادگی برای استقبال از زائران و دسته‌های عزاداری با بیش از پنج هزار متر مربع فرش قرمز مفروش شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الکفیل، زين‌العابدين قريشی، معاون رئیس بخش صحن مطهر حضرت ابوالفضل عباس (ع) به شبکه الکفیل گفت، مفروش کردن صحن مطهر با کفپوش‌های قرمز یکی از اقداماتی است که پرسنل این بخش انجام می‌دهند و در راستای تمهیدات آن برای مراسم عاشورا و نیز مشارکت در تسهيل تردد زائران و دسته‌های عزاداری است.

وی ادامه داد: فرش قرمز از بخش انبار آستان قدس عباسی تحویل گرفته شد. سپس به نحوی بر روی زمین گسترانده و تثبیت شد تا هیچ گونه حرکتی نکند. بطوریکه همه بخش‌های آن با حرارت به زمین چسبانده شد و به شکل یکپارچه درآمد که این امر، حرکت بر روی آن و نظافت فرش را سهولت می‌بخشد. فرآیند مفروش کردن، همه مساحت صحن مطهر و ورودی‌های آن را دربرمی‌گیرد.

القریشی تصریح کرد، پیش از گستراندن فرش، صحن مطهر شست و شو و ضدعفونی شد. همچنین لایه‌ای از نایلون در ابعاد فرش پهن شد. این اقدام در راستای پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی صادره از سوی بخش روابط امور پزشکی آستان قدس عباسی صورت گرفت. اقدامات ضدعفونی و پاکسازی به صورت مستمر با استفاده از مواد ویژه‌ای انجام می‌شود.

همچنین فضای بین‌الحرمین نیز در آستانه عاشورای حسینی با 15 هزار مترمربع فرش سرخ‌پوش شده است.

انتهای پیام
captcha