آیین شست‌وشوی کعبه معظمه با آب زمزم و گلاب برگزار شد
کد خبر: 3992661
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸

آیین شست‌وشوی کعبه معظمه با آب زمزم و گلاب برگزار شد

امیر مکه مکرمه و همراهان وی، امروز دوشنبه درون کعبه معظمه و دیوار‌هایش را با پارچه‌های آغشته به آب زمزم و گلاب شست‌وشو دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، داخل خانه خدا امروز دوشنبه پانزدهم محرم الحرام  طی مراسمی عطرافشانی و شست‌‌وشو شد.

خالد الفیصل، مشاور پادشاه و امیر منطقه مکه مکرمه، بدر بن سلطان بن عبدالعزیز، معاون وی، عصام بن سعد بن سعید، وزیر حج و عمره و عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس، رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی در این مراسم حضور داشتند.

امیر مکه در این مراسم که با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد، با دستمال‌های مرطوب شده با مخلوط آب زمزم و گلاب که از سوی متولیان حرمین شریفین از قبل مهیا شده بود، دیوارهای داخلی کعبه را شست‌وشو داد.

رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی تأکید کرد مناسبت شست‌وشو کعبه معظمه یکی از مظاهر عنایت و توجه بزرگ متولیان حرمین شریفین به قبله مسلمانان و سنت پیامبر اکرم(ص) و ائمه و خلفا و حکام در طول تاریخ بوده است.

متولیان مسجدالحرام به منظور برگزاری مراسم شست‌وشوی کعبه از صبح امروز صبح نرده‌های اطراف کعبه را که به منظور جلوگیری از نزدیک شدن زائران به دیوارهای خانه خدا و لمس و بوسیدن کعبه نصب کرده بودند، برداشتند و نیروهای امنیتی مسجدالحرام دور تا دور خانه خدا را محصور کردند تا زائران در فاصله کم‌تر از ۵۰ متری دور حرم طواف نکنند و متولیان مسجدالحرام برای باز کردن در خانه خدا آماده شوند.

انتهای پیام
captcha