کشورهای اسلامی برای رفع ممنوعیت زیارت کعبه، آل‌سعود را تحت فشار قرار دهند
کد خبر: 3989592
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
رهبر انصار‌الله:

کشورهای اسلامی برای رفع ممنوعیت زیارت کعبه، آل‌سعود را تحت فشار قرار دهند

رهبر انصار‌الله یمن با تأکید بر اینکه آل سعود کرونا را بهانه‌ای برای محروم کردن امت اسلامی از فریضه حج قرار داده است، گفت: کشورهای اسلامی بر مقامات سعودی برای اعزام حجاج و عمره‌گزاران فشار بیاورند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، عبدالملک بدر الدین الحوثی، رهبر انصار الله یمن طی نطقی از اقدامات و سیاست‌های رژیم آل سعود علیه جهان اسلام و مقاومت ضد صهیونیستی انتقاد کرد.

او در ابتدای سخنانش اقدام رژیم آل سعود در ممانعت از ادای مناسک حج برای زائران خارجی در دومین سال متوالی به بهانه کرونا را قضیه‌ای بسیار خطرناک و توهین به بیت‌الله‌الحرام دانست.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم کرونا نمی‌تواند بهانه‌ای برای رژیم آل سعود در ممنوع کردن کشورهای جهان از اعزام حجاج به خانه خدا باشد.

رهبر انصار الله گفت: حج به عنوان یک نماد اسلامی، یک نماد جهانی نیز به شمار می‌رود و محدود کردن حج به کشوری مشخص و تعدادی محدود، نقض حرمت این رکن دین شمرده می‌شود و اقدامی خطرناک علیه جهان اسلام است.

الحوثی افزود: بعضی از کشورهای اسلامی توجیهات عربستان سعودی را پذیرفتند؛ اما ما آن را غیرقابل قبول و غیرقانونی می‌دانیم.

وی تأکید کرد: با بیماری‌های همه‌گیر یا هر شرایط دیگری می‌شود در ضمن حفظ نقش جهانی حج تعامل شود و از همین رو، ما از رژیم آل سعود می‌خواهیم دست از محروم کردن مسلمانان از فریضه حج برداشته و زمینه حضور حجاج و عمره‌گزاران را در سرزمین وحی فراهم کند.

رهبر انصار‌الله ضمن درخواست از کشورهای اسلامی در تجدید نظر در موضع خود برای پذیرفتن توجهیات عربستان در ممنوعیت حج، گفت: امیدواریم که کشورهای اسلامی فشار بیاورند و از رژیم آل سعود بخواهند فرصت حج و عمره را برای امت اسلامی فراهم کند.

الحوثی با اشاره به سیاست‌های ضد و نقیض آل سعود در خصوص قضیه حج در شرایط کرونا گفت: حکومت سعودی بدون اینکه بهانه کرونا را بیاورد، هیچ ممنوعیتی برای فعالیت‌های تفریحی در این کشور ایجاد نکرده است.

الحوثی با تأکید بر قطعیت شکست دشمن اسرائیلی و سازشگران گفت: مسئولیت دینی، اخلاقی، قومی و ملی اقتضا می‌کند که همه حامی آرمان فلسطین باشند و ما امیدواریم که همه برای ایستادن در کنار ملت فلسطین با یکدیگر رقابت کنند.

او با اشاره به اینکه موضع رژیم آل سعود و امارات در قبال حامیان مقاومت فلسطین و جبهه مقاومت حساس است، گفت: اگر رژیم سعودی در کنار مقاومت فلسطین باشد، از موضع آن استقبال خواهیم کرد.

مشکل عربستان با حماس، مقاومت آن در برابر اسرائیل است

رهبر انصار‌الله با بیان اینکه مشکل رژیم آل سعود و امارات با حماس در مقاومت حماس برابر دشمن اسرائیلی است، گفت: ما احکام ظالمانه عربستان علیه فلسطینی‌های  ربوده شده را محکوم می‌کنیم.

الحوثی تأکید کرد: جرم شمردن حمایت از مقاومت فلسطین از سوی رژیم‌های آل سعود و امارات و حامیان آنها انحرافی خطرناک است.

رهبر انصار الله ضمن تمجید از پاسخ مقاومت اسلامی لبنان به تجاوز رژیم صهیونیستی گفت: احزاب خیانتکار به دنبال انتقال از پاسخ مقاومت بودند، در حالی که در برابر تجاوزات اسرائیل ساکت هستند‌.

الحوثی گفت: در خصوص حزب‌الله هیچ جای نگرانی نیست، اما ما بر حمایت خود از مقاومت لبنان و جبهه مقاومت تأکید می‌کنیم.

رهبر انصار الله با اشاره به اینکه ائتلاف سعودی به رغم شکست در تجاوز هفت ساله خود علیه یمن، همچنان به تجاوز و محاصره این کشور ادامه می‌دهد، گفت: ادامه نبردها، جنگ‌ها و درگیری‌ها در کشورهای اسلامی یک راهبرد آمریکایی انگلیسی با مشارکت اسرائیل است.

الحوثی با اشاره به اینکه آمریکا با سخنان خود به دنبال سرپوش گذاشتن بر وحشی‌گری خود و تحریف افکار عمومی در خصوص تجاوز علیه یمن است، گفت: برخی اعضای کنگره می‌گفتند که واشنگتن اگر به طور جدی خواهان توقف حملات علیه یمن بود، فوراً آن را متوقف کرده بود.

رهبر انصار الله محاصره را بخشی از تجاوز و جنگ علیه یمن خواند و گفت: محاصره یمن هیچ مبنای قانونی ندارد به خصوص که ائتلاف سعودی همچنان مانع رسیدن دارو، غذا و فرآورده‌های نفتی به یمن می‌شود.

الحوثی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس محاصره و توطئه‌های اقتصادی را راهبردی اساسی برای حمله به ملت‌های اسلامی قرار داده‌اند، گفت: بخش عظیمی از فرزندان ملت یمن زیر خط فقر هستند و آمریکا با وجود اینکه خودش از این قضیه اطلاع دارد، اما همچنان به دنبال ضربه زدن به واحد پول ملی یمن است.

او با تأکید بر اینکه صحبت آمریکا از صلح صرفاً یک مکر و نیرنگ است، گفت: اگر تجاوز و محاصره و اشغالگری در یمن متوقف می‌شد، مشکل این کشور فیصله می‌یافت.

الحوثی گفت: ما خواهان صلح هستیم و از ادامه تجاوز و محاصره رنج می‌بریم؛ بنابراین مشکل در کسانی که از کشورشان دفاع و درد و رنج‌ها را تحمل می‌کنند، نیست.

رهبر انصار‌الله گفت: با ادامه تجاوزات و حملات و محاصره علیه یمن، صحبت از صلح جایز نیست. اگر مقاصد جدی برای صلح وجود داشته باشد، اولین گام در این قضیه حل پرونده انسانی است که حق ملت یمن است.

انتهای پیام
captcha