تقلید جوان مصری از 10 قاری برجسته قرآن + فیلم
کد خبر: 3992837
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

تقلید جوان مصری از 10 قاری برجسته قرآن + فیلم

یک دانشجوی مصری از استان «بحر الاحمر» مصر، با تمرین و ممارست بسیار توانسته‌ است قرائت قاریان مشهوری از کشورش و نیز قاریان مسجدالحرام را به زیبایی تقلید کند.

تقلید جوان مصری از 10 قاری برجسته قرآن + فیلمبه گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، محمد خیری سعدالله، جوان 19 ساله اهل شهر غردقه مصر است که آرزو می‌کند اصول درست قرائت قرآن کریم را فراگیرد و حافظ کل شود؛ آن هم در حالی که او اکنون از موهبت تقلید صوت قاریان مشهور برخوردار است که اغلب آنها قاریان حرم مکی و همچنین تعدادی از شیوخ و قاریان مشهور مصری هستند.

او که دانشجوی رشته حقوق در دانشگاه اسیوط مصر است، می‌گوید از حدود یک سال پیش شروع به تلاوت قرآن کرد و وقتی مورد تمجید دوستان و اطرافیان قرار می‌گیرد به تلاوت قرآن علاقه‌مندتر شده و پس از پنج ماه معلوم می‌شود که او در تقلید از قاریان نامدار قرآن مهارت بی نظیری دارد.

خیری قرآن را به تقلید از اساتیدی همچون محمود الحصری،  نقشبندی و همچنین قاریانی از عربستان نظیر احمد ابن علی العجمی، فارس عباد خالد الجلیل، یاسر الدوسری و مشاری راشد العفاسی تلاوت می‌کند.

این قاری جوان می‌گوید یک روز که برای اقامه نماز به مسجد رفته بود، متوجه می‌شود که کسی نیست اذان بگوید و خودش شروع به اذان گفتن می‌کند بعد از اینکه اذانش تمام می‌شود خیلی از نمازگزاران او را به دلیل صدای زیبایش تشویق می‌کنند، زیرا صوت او شباهت زیادی به صوت استاد نقشبندی داشت و از آن به بعد خیری با تمرین و تکرار به تقلید از قاریان بزرگ می‌پردازد تا اینکه موفق می‌شود 10 صوت قاریان برتر را تقلید کند.

محمد خیری ابراز امیدواری می‌کند که هم بتواند در حفظ کامل قرآن کریم موفق شود و هم قرائات سبع را فراگیرد و صوت اختصاصی خود را در قرائت قرآن به ثبت برساند.

او می‌گوید که با یکی از اساتید بزرگ در ارتباط است تا اصول قرائت درست قرآن کریم را فراگیرد و در عین حال هر روز به تلاوت قاریان گوش سپرده و در قرائات آنها به خوبی تدبر می‌کند تا قرائت درست قرآن کریم را فراگیرد. 

این دانشجوی مصری با اشاره به علاقه وافر خود به صوت محمود الحصری گفت که تلاش زیادی کرده که صوت قرائت او به شیخ الحصری نزدیک باشد او معتقد است که الحصری از قاریان برتر قرائت قرآن کریم در مصر است در کنار دیگر قاریان نامداری نظیر شیخ مصطفی اسماعیل و عبدالباسط هرگز فراموش نمی‌شود.

او همچنین تأکید کرد که قاریان مصری یک ویژگی خاصی را در قرائت قرآن کریم دارند که تقلید درست از آنها دشوار است و قرائت قاریان مسجدالحرام راحت‌تر است.

خیری امیدوار است که کلاس‌های آموزشی در غردقه برای آموزش اصول قرائت قرآن برگزار شود.

پدر محمد هم می‌گوید که فرزندش از کودکی به قرائت قرآن کریم که از تلویزیون این کشور و همچنین تلویزیون عربستان سعودی پخش می‌شود، مشتاقانه گوش فرامی‌داد و از همان زمان در صدد تقلید از صوت قاریان مختلف برآمده بود.

انتهای پیام
captcha