پیام تسلیت انجمن خادمان قرآن در پی درگذشت علامه حکیمی
کد خبر: 3992843
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

پیام تسلیت انجمن خادمان قرآن در پی درگذشت علامه حکیمی

انجمن خادمان قرآن کریم در پی ارتحال عالم روشن‌بین و حدیث‌پژوه برجسته و ادیب توانا علامه محمدرضا حکیمی پیامی را صادر کرد.

به گزارش ایکنا؛ انجمن خادمان قرآن کریم در پی ارتحال علامه محمدرضا حکیمی پیامی را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است.
 
انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم روشن‌بین و حدیث‌پژوه برجسته و ادیب توانا و کم‌نظیر علامه محمدرضا حکیمی حقیقتا ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است و افسوس که در نسل جدید جایگزین ندارد. ایشان یکی از تأثیرگذارترین متفکرانی است که در دوران خفقان ستمشاهی توانسته بود با فکری روشن و قلمی سحرانگیز خیل عظیمی از جوانان حوزوی و دانشگاهی را در دهه چهل و پنجاه با روح اسلام محمدی(ص) و تشیع علوی آشنا سازد. ایشان یکی از نظریه پردازان برجسته اسلام در قرن حاضر بود. این جمله ماندگار از اوست: «ملتی که در انتظار مصلح به سر می‌برند، خود باید صالح باشند.»
در سال ۱۳۹۷ و در بیست و دومین دوره خادمان قرآن کریم برای چندمین بار نام ایشان به عنوان خادم قرآن کریم در کمیته تعیین خادمان مطرح شد، ولی با توجه به اینکه ایشان در سال‌های قبل نیز نپذیرفته بودند، پیگیری‌های لازم توأم با اصرار انجام پذیرفت و بالاخره ایشان با این شرط که اولاً این تجلیل به دلیل تألیف مجموعه ارزشمند «الحیات» باشد و دوم این که جایزه آن به یک خانواده نیازمند، اهدا شود، پذیرفتند؛ و به هر حال این افتخار نصیب انجمن خادمان شد تا نام این شخصیت بزرگ قرآنی را در فهرست خادمان برجسته قرآنی داشته باشد.

انجمن خادمان قرآن کریم مصیبت درگذشت خادم القرآن علامه محمدرضا حکیمی را به همه قرآنیان و پیروان عترت طاهره تسلیت عرض می‌کند.»
انتهای پیام
captcha