مشارکت مسیحیان و مسلمانان مصر در بازسازی مسجد + عکس
کد خبر: 3993022
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

مشارکت مسیحیان و مسلمانان مصر در بازسازی مسجد + عکس

مسلمانان و مسیحیان یکی از روستاهای استان المنیا در مصر دست در دست یکدیگر در حال بازسازی مسجد قدیمی این روستا هستند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الیوم السابع، اهالی روستایی در استان «منیا» ثابت کردند که مسلمانان و مسیحیان در همه کارهای زندگی خود در کنار یکدیگرند و این مسئله را در بازسازی مسجد العمری که صدها سال از ساخت آن می‌گذرد، نشان داده‌اند.
 
زمانی که این مسجد در حال تعمیر بود، یکی از اهالی روستا به نهادهای ذی‌ربط پیشنهاد داد که این مسجد به دلیل اینکه از آثار باستانی محسوب می‌شود، با تلاش اهالی روستا بازسازی شود.
 
مسئول بازسازی مسجد که از ذکر نامش خودداری کرد، گفت: اولین کسی که موافقت‌نامه بازسازی مسجد را امضا کرد، یکی از شیوخ منطقه به نام عماد شحاته بود که یک فرد مسیحی است. پس از این موافقت‌نامه، اهالی روستا چه آنان که در روستا مقیم هستند و چه کسانی که خارج از روستا زندگی می‌کنند، در کمک‌رسانی برای بازسازی مسجد پیشقدم شدند.
 
وی ادامه داد: یکی از مواردی که موجب شادمانی ما در این روزها شده آن است که یکی از همسایگان مسیحی ما، برای حفظ سلامتی کارگران، بسته‌ای ماسک اهدا کرده است.
 
وی افزود: این مسجد با تلاش اهالی روستا و خیرین نقاط دیگر بازسازی شده و اهالی روستا هر روز برای کارگران غذا و نوشیدنی آماده می‌کنند که این کار موجب احساس دوستی و محبت میان مسلمانان و مسیحیان می‌شود.
 
جرجس 25 ساله که یکی از کارگران زیباسازی مسجد است نیز گفت: اینجا هیچ فرقی میان مسلمان و مسیحی وجود ندارد و اگر کلیسایی ساخته می‌شد، مسلمانان در کمک به برادران مسیحی خود پیشقدم می‌شدند.
 
مشارکت مسیحیان و مسلمانان در بازسازی مسجدی در مصر
 
مشارکت مسیحیان و مسلمانان در بازسازی مسجدی در مصر
 
مشارکت مسیحیان و مسلمانان در بازسازی مسجدی در مصر
مسجد العمری پیش از بازسازی
انتهای پیام
captcha