تأکید رئیس‌جمهور ترکیه بر برادری و مسئولیت‌پذیری مسلمانان
کد خبر: 3993143
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱

تأکید رئیس‌جمهور ترکیه بر برادری و مسئولیت‌پذیری مسلمانان

رجب طیب اردوغان، در یک پیام ویدئویی به چهارمین مجمع عمومی انجمن جوانان سازمان همکاری اسلامی از مسلمانان خواست مسئولیت امنیت و رفاه خود و همچنین امنیت و ثبات همه بشریت را بر عهده بگیرند.

تأکید رئیس‌جمهور ترکیه بر برادری و مسئولیت‌پذیری مسلمانان

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، اردوغان در این پیام تصریح کرده است که مسلمانان به شکلی گسترده از درگیری، مهاجرت، فقر و بیماری رنج می‌برند و همچنین با افزایش اسلام‌هراسی در غرب مواجهند.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه جهان در حال حاضر شاهد آشفته‌ترین دوران در تاریخ بشریت است، از مسلمانان خواست تا به بی‌عدالتی‌هایی که شاهد آن هستند، بلندتر اعتراض کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات امنیتی، فعالیت‌های تروریستی و بیماری‌های واگیرداری که جهان را فرا گرفته است اجازه نمی‌دهد که صلحی که سال‌هاست منتظر آنیم، حاصل شود، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که بشریت را تهدید می‌کند آثار عمیقی در جغرافیای اسلامی برجای گذاشته است.

وی در ادامه افزود: روزی نمی‌گذرد که خبری از آزار و اذیت و تبعیض یک زن یا مرد مسلمان به دلیل ایمان، حجاب و لباس او در کشورهایی که مهد دموکراسی هستند، نشنویم.

اردوغان تأکید کرد که ترکیه اصل «جهان از پنج بزرگ‌تر است» (اشاره به پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد) را محور کار خود قرار داده است تا توجه جهان را به نارضایتی‌هایی جلب کند که در مناطق مختلف رخ می‌دهد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم ناظر بی‌عدالتی‌هایی باشیم که در جهان رخ می‌دهد، زیرا اسلام امر به‌ معروف و نهی از منکر را بر عهده ما گذاشته است.

اردوغان همچنین خواستار تقویت روابط برادری بین مسلمانان و کنار گذاشتن نزاعی شد که امپریالیست‌ها در میان مسلمانان برمی‌انگیزند و تأکید کرد که مسلمانان نباید از مبارزه برای حقوق، عدالت، قانون و مشروعیت بازمانند.

وی در پایان افزود: ما باید برای تقویت اتحاد به جای درگیری و دوستی به جای دشمنی تلاش کنیم و می‌خواهیم تا جوانان مسلمان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، ورزشی، دانشگاهی و اجتماعی فعال‌تر شوند.

انتهای پیام
captcha