اهدای 5 هزار قرآن و کتاب دینی از سوی شیخ الازهر به مؤسسات مصری
کد خبر: 3993301
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲

اهدای 5 هزار قرآن و کتاب دینی از سوی شیخ الازهر به مؤسسات مصری

شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر 5 هزار نسخه قرآن کریم و کتب دینی به انجمن‌ها، مؤسسات و ادارات استان الاقصر مصر اهدا کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از صدی البلد، سازمان جهانی فارغ التحصیلان الازهر در استان الاقصر مصر و اداره مرکزی الازهر در این استان با نظارت شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر، تعداد 5 هزار جلد قرآن کریم و کتاب‌های دینی را برای استفاده مؤسسات و ادارات الاقصر، بین آنها توزیع کردند.
 
استاندار الاقصر ضمن ارج نهادن بر این هدایای ارزشمند، از شیخ الازهر برای اهدای این هدایا به فرزندان این بخش از سرزمین مصر قدردانی و تشکر کرد.
 
هدایای شیخ الازهر به استان الاقصر شامل 1000 نسخه قرآن کریم چاپ انتشارات مجمع ملک فهد در مدینه منوره، 2000 جلد کتاب احیاء علوم الدین از امام محمد غزالی (جلد 1 تا 4)، 2000 نسخه مجموعه کتب 6 گانه «رساله قشیریه – معیار العلم – الاقتصاد فی الاعتقاد – القسطاس المستقیم – المنقذ من الضلال و محک النظر» تألیف قشیری و غزالی (از علما و بزرگان اهل سنت) بود.
 
قرار است این نسخه‌های قرآن و کتاب‌های دینی در اختیار مؤسسات و ادارات ورزش و جوانان، فرهنگ، همبستگی اجتماعی، آموزش و پرورش، دانشگاه الاقصر، دانشگاه الازهر شعبه طیبه، اوقاف، دیوان کل الازهر در منطقه الاقصر، سازمان جهانی فارغ التحصیلان الازهر، اداره امنیت الاقصر، کتابخانه عمومی مصر، اداره بهداشت الاقصر، دادگستری عمومی و کتابخانه الازهر در الاقصر قرار بگیرد.
انتهای پیام
captcha