برگزاری نشست «تدبر در قرآن برای مقابله با اندیشه‌های افراطی» در مصر
کد خبر: 4036857
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

برگزاری نشست «تدبر در قرآن برای مقابله با اندیشه‌های افراطی» در مصر

واحد فارغ‌ا‌لتحصیلان الازهر، شعبه الدقهلیه مصر، سلسله نشست‌هایی با عنوان «تدبر در قرآن کریم برای مقابله با اندیشه‌های افراطی» با هدف فهم صحیح دین اسلام برگزار کرده است.  

نشست «تدبر در قرآن برای مقابله با اندیشه‌های افراطی» در مصر

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، فاطمه کشک، ناظر کل واحد فارغ‌التحصیلان الازهر در شعبه الدقهلیه، درباره برگزاری این نشست‌ها گفت: این سلسله نشست‌ها در راستای تدبر در قرآن کریم و با هدف بیان فهم صحیح آیات و سور قرآن کریم و همچنین درک اسباب نزول آیات و بیان تفسیر صحیح آنها برگزار شده است و از طریق این تفاسیر، مفاهیم اسلامی که گروه‌های افراطی با تفسیر غلط آیات قرآن، از آنها برای نشر افکار مسموم خود استفاده می‌کنند، تصحیح می‌شود.
 
وی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از علوم قرآنی و علوم سودمند تصریح کرد که یادگیری این علوم در عرصه‌های مختلف زندگی و چگونگی بهره‌مندی از آنها بسیار مفید و مهم است.
 
محمد حامد، استاد تفسیر و علوم قرآن دانشکده اصول‌الدین الازهر نیز در سخنانی به توضیح معنای کلمه «تدبر» پرداخت و گفت: این کلمه دارای مفهوم وسیعی در قرآن کریم است.
 
وی توضیح داد: کلمه تدبر یکی از الفاظ قرآن است که در جاهای مختلفی از قرآن کریم آمده است. این کلمه به معنای «رسیدن به پایان هرچیز» است؛ یعنی انسان با تدبر در آیات قرآن، به مفهوم آن آیات می‌رسد.
 
این استاد تفسیر قرآن درباره تفاوت میان تدبر و تفسیر بیان کرد: تدبر همان تأمل در هدف آیه و دقت نظر در آن است یعنی انسان به هدفی که در آیه وجود دارد، بیندیشد. از این رو علمای تفسیر اهمیت تدبر را درک کرده و آن را یکی از اجزاء علم تفسیر برشمرده‌اند.

 نشست «تدبر در قرآن برای مقابله با اندیشه‌های افراطی» در مصر

انتهای پیام
captcha