کنفرانس بین‌المللی وحدت به صورت مجازی برگزار می‌‌شود / رونمایی از آرم کنفرانس
کد خبر: 3993786
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:

کنفرانس بین‌المللی وحدت به صورت مجازی برگزار می‌‌شود / رونمایی از آرم کنفرانس

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در حاشیه آیین رونمایی از آرم سی‌و‌پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، با بیان اینکه این کنفرانس دو الی هفت آبان مقارن با هفته وحدت برگزار می‌شود، گفت: اگر از میزان شیوع کرونا کم شود، درصدد هستیم تا به صورت محدود از تعدادی از میهمانان خارجی به صورت حضوری دعوت به عمل آوریم، ولی اصل کنفرانس به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا، آیین رونمایی از پوستر سی‌و‌پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ظهر امروز 7 شهریور، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی موسوی قائم مقام مجمع و جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران در محل مجمع برگزار شد.

در حاشیه این برنامه مراسم حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: سی‌و‌پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی از دو الی هفت آبان مقارن با هفته وحدت برگزار می‌شود. موضوع اصلی این کنفرانس «صلح و پرهیز از تفرقه» است. در ذیل این موضوع بیش از 30 محور فرعی تعیین شده است. درصددیم  با این کار یک اجتماع نخبگانی از اندیشمندان و نخبگان اسلامی تشکیل دهیم تا به این مسئله مهم قرآنی توجه شود. امیدواریم به واسطه چنین کنفرانس‌هایی بتوانیم جنگ را در جهان اسلام به پایان رسانیم تا نقشه دشمنان اسلامی خنثی شود و در نهایت امت اسلامی واحد را تشکیل دهیم.

وی افزود: در سال جاری ما فراخوانی را درباره موضوعات مد نظر این مجمع اعلام کردیم و محورهای مورد نظر هم در پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع قرار گرفته است.

کنفرانس بین‌المللی وحدت در جهت همبستگی جهان اسلام قدم برمی‌دارد

حجت‌الاسلام شهریاری ادامه داد: حضور اندیشمندان در این برنامه بسیار مغتنم است. در همین راستا از همه دعوت می‌کنیم  با حضورشان موجب افتخار مجمع تقریب مجامع اسلامی شوند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره نحوه برگزاری کنفرانس هم بیان کرد: اگر از میزان شیوع کرونا کم شود، درصدد هستیم تا از تعداد معدودی از میهمانان خارجی به صورت حضوری دعوت به عمل آوریم، ولی اصل کنفرانس به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت‌ا‌لاسلام والمسلمین سیدموسی موسوی، قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب هم در این ارتباط تصریح کرد: امروز اندیشمندان فهمیم و حکیم جهان اسلام، نگران جنگ‌ها و خونریزی‌هایی هستند که با توطئه دشمنان رخ می‌دهد. این در حالیست که دنیای اسلام بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) باید الگوی مهربانی باشد. این خواسته در قرآن وقتی درباره خلق پیامبر(ص) سخن می‌گوید چنین مورد تأکید قرار گرفته است؛ «فَبِما رَحمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم وَلَو كُنتَ فَظًّا غَليظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِكَ» «به مرحمت خدا بود که با خلق مهربان گشتی و اگر تندخو و سخت‌دل بودی مردم از گِرد تو متفرق می‌شدند.»

کنفرانس بین‌المللی وحدت در جهت همبستگی جهان اسلام قدم برمی‌دارد

وی افزود: اسلام نماد مهربانی و عطوفت است، اما متأسفانه به دلیل تبلیغات دشمنان این موضوع به صورت وارونه منعکس شده است؛ یعنی اسلام را دین خشونت معرفی می‌کنند، اما مسیحیت را دین مهربانی! دلیل موفق بودن دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه، به ناآگاهی مردم مربوط می‌شود. اگر توده مسلمان نسبت به دین و فرامین اسلام آگاهی درست داشته باشیم دشمن نمی‌تواند موفق شود. این کنفرانس سعی دارد در این زمینه آگاهی‌سازی لازم را انجام دهد.

وی در پایان تأکید کرد: با فرمان مقام معظم رهبری مجمع تقریب مذاهب تأسیس شد تا در عرصه‌های مختلف به سمت وحدت جهان اسلام و ادیان قدم بردارد. از جمله مهم‌ترین این اقدامات نیز، رفت و آمدهایی است که بین نخبگان جهان اسلام رخ می‌دهد.

انتهای پیام
captcha