اصلاح تقویم سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 3993944
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
رشید جعفرپور خبر داد:

اصلاح تقویم سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم از اصلاح تقویم برگزاری سی و ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان خبر داد و گفت: بر اساس تقویم اعلام شده، مراحل دانشگاهی جشنواره از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و در اوایل سال آینده با برگزاری مرحله ملی به کار خود پایان می‌دهد.

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به تأخیرهایی که در برگزاری دوره گذشته (سی و پنجمین دوره) جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به وجود آمد، گفت: این تأخیرها به دلیل شرایط کرونایی کشور بود، اختتامیه این جشنواره قرار بود اواخر سال 99 برگزار شود، اما اوجگیری وضعیت کرونایی باعث شد تا به اوایل سال 1400 منتقل شود. این تأخیر و جابجایی باعث از بین رفتن زمان شروع دوره جدید جشنواره نیز شد.

وی افزود: بر همین اساس برای اینکه بیش از این زمان را از دست ندهیم، مقرر شد این موضوع در جلسات مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری شود. نظر کارشناسی بر این بود که تقویم زمانی برگزاری جشنواره با توجه به شرایط کرونایی و بازگشایی دانشگاه‌ها تنظیم شود.

جعفرپور با تأکید بر اینکه تقویم جدید برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان منطبق بر تقویم آموزشی دانشگاه‌ها شده است، تصریح کرد: بر اساس این تصمیم مقرر شده است تا همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ماه جشنواره نیز آغاز شود و هر کدام از دستگاه‌های دانشگاهی، مرحله دانشگاهی را تا هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها(اواخر آبان‌ماه) برگزار کنند. در وزارت علوم با توجه به اینکه برخی دانشگاه‌ها مرحله دانشگاهی را برگزار کرده‌اند، مقرر شده است تا این وزارتخانه مرحله سراسری خود را در تاریخ اعلام شده(هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها 18 تا 24 آبان‌ماه) برگزار کند.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم اظهار کرد: در ادامه هر کدام از دستگاه‌ها مرحله سراسری خود را تا پایان سال 1400 برگزار خواهند کرد و مرحله ملی که به میزبانی وزارت علوم برگزار می‌شود نیز در اوایل سال آینده (فروردین یا اردیبهشت‌ماه) برپا خواهد شد. این تقویم نیز متناسب با وضعیت کرونایی کشور تدوین شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر، حضوری یا غیر حضوری بودن دانشگاه‌ها در ترم اول که می‌تواند بر برگزاری جشنواره تأثیر بگذارد، قطعی نشده است، لذا شرایط دانشگاه‌ها و حضوری یا غیرحضوری بودن آن در برگزاری جشنواره و تقویم زمانی نیز اثر خواهد گذاشت.

جعفرپور در پاسخ به این سوال که این تقویم برای ادوار آینده نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا تنها به دوره سی و ششم محدود می‌شود،‌ گفت: با توجه به اینکه امسال شرایط جشنواره تغییر کرده بود، لذا تقویم اعلام شده صرفاً برای سی و ششمین دوره است تا همه دستگاه‌های دانشگاهی بتوانند رقابت خود را برگزار کنند.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم در پایان در مورد زمانبندی قبلی این جشنواره بیان کرد: به طور معمول جشنواره ملی در بازه زمانی هفته قرآن و دانشگاه برگزار می‌شد و قبل از آن مراحل داخلی دانشگاه‌ها در ماه‌های مختلف سال برگزار می‌شد.

یادآور می‌شود، سی و ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری برپا می‌شود. این جشنواره تا دوره بیست و چهارم از سوی جهاددانشگاهی برگزار می‌شد، اما از این دوره به بعد میزبانی جشنواره به صورت چرخشی و سالیانه در بین دستگاه‌های دانشگاهی دست به دست شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha