اُسوه؛ طرح کریمانه‌ای برای قاریان و حافظان نوجوان و جوان
کد خبر: 3994258
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
محمود لطفی‌نیا بیان کرد:

اُسوه؛ طرح کریمانه‌ای برای قاریان و حافظان نوجوان و جوان

داور بین‌المللی قرآن با بیان این‌که طرح اُسوه، طرح کریمانه نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به قاریان و حافظان نوجوان و جوان است، گفت: قاریان و حافظان نوجوان و جوان، شخصیت‌های قرآنی هستند و آحاد مردم به رفتار و عمل‌شان توجه کرده و الگو می‌پذیرند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای عالی قرآن، آئین اختتامیه پانزدهمین دوره طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوه، روز گذشته، هشتم شهریورماه به صورت مجازی به پایان رسید.
 
در آغاز آئین اختتامیه دوره پانزدهم، سیدمحمدمهدی شیخ‌الاسلامی، قاری و حافظ کل قرآن از استان همدان و محمدحسین جان‌نثاری، قاری ممتاز اصفهانی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

در ادامه محمود لطفی‌نیا، استاد پیشکسوت و داور بین‌المللی مسابقات قرآن که میهمان ویژه‌برنامه اختتامیه بود طی سخنانی گفت: جای بسیار خوشحالی است که در این سال‌ها قاریان و حافظان ممتاز نوجوان و جوان از سراسر کشور در قالب طرح اُسوه به کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران پیوسته‌اند.

لطفی‌نیا با بیان این‌که طرح اُسوه، طرح کریمانه نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به قاریان و حافظان نوجوان و جوان است، خطاب به اعضای این طرح قرآنی گفت: باید شکرگزار عنایت و لطف خداوند متعال باشید که شما را در مسیر قرآن قرار داده است. در طرح اُسوه از اساتید خوبی دعوت شده تا شما به‌عنوان قاریان و حافظان ممتاز ایران، به افتخاری برای خانواده، میهن و جهان اسلام تبدیل شوید.
 
این استاد پیشکسوت اظهار کرد: یکی از وظایف مهم قاریان و حافظان قرآن این است که دائماً از شخصیت قرآنی خود مراقبت و مواظبت کرده و بررسی کنند تا از قرآن فاصله نگیرند. قاریان و حافظان قرآن باید رفتار و عمل قرآنی را در وجود خود تثبیت کرده و دستورات قرآنی را در زندگی خویش پیاده کنند.

وی افزود: شما قاریان و حافظان نوجوان و جوان، شخصیت‌های قرآنی هستید و آحاد مردم به رفتار و عمل‌تان توجه کرده و از شما الگو می‌پذیرند. حال اگر مغایرتی در رفتار و عمل شما با آن‌چه اسلام و قرآن معین کرده است، ببینند باعث ایجاد نگاه منفی نسبت به دین و قرآن عظیم‌الشأن خواهد شد.

لطفی‌نیا در پایان با اشاره به این‌که تلاوت اعضای طرح اُسوه در آئین اختتامیه، تلاوت‌های خوبی بود گفت: حقیقتاً این تلاوت‌ها برای هر شنونده‌ای لذت‌بخش است.

یکی از برنامه‌های آئین اختتامیه که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، برگزاری رقابت نهایی دومین دوره مسابقات اطلاعات عمومی طرح اُسوه (جام سردار قرآنی حاج قاسم سلیمانی) بود که با پیروزی تیم اَتُم (از اعضای گروه مصباح) به پایان رسید.

در این مسابقات که از ١١ موضوع مختلف شامل احکام دین، اندیشه اسلامی، تاریخ، تکنولوژی، ریاضی، زبان‌انگلیسی، سیاست، سینما، فوتبال، قرآن و هوش استفاده شد، ۱۵ گروه سه نفره از قاریان و حافظان عضو ضمن تمرین و تجربه کارِ گروهی، معلومات جدید و مفیدی را نیز کسب کردند.

بر اساس این گزارش، آخرین بخش از برنامه‌های اختتامیه دوره پانزدهم به قدردانی از برگزیدگان آموزشی، انضباطی حائزین گواهی‌نامه‌های تخصصی طرح ارزیابی قاریان و طرح ارزیابی حافظان، برگزیدگان سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان اختصاص داشت.

یادآور می‌شود، پانزدهمین دوره طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوه از ۱ شهریورماه آغاز شد و طی مدت هشت روز بالغ بر ١۴٠ جلسه آموزشی و معرفتی در ۹ موضوع مختلف برای چهار گروه از قاریان ممتاز نوجوان و جوان و ۲ گروه از حافظان ممتاز نوجوان سراسر کشور (مجموعاً ۷۶ نفر) با تدریس ۲۴ مدرس و مربی برگزار شد.
انتهای پیام
captcha