درخواست سازمان اسلامی آمریکا برای تحقیقات درباره کشتار غیرنظامیان افغان
کد خبر: 3994322
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲

درخواست سازمان اسلامی آمریکا برای تحقیقات درباره کشتار غیرنظامیان افغان

شورای روابط آمریکایی اسلامی، کشتار غیرنظامیان افغان در حمله پهپادی روز یکشنبه در اطراف فرودگاه کابل را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العربی،

یک گروه حقوق بشر اسلامی آمریکا، حمله روز یکشنبه پهپاد آمریکا به خودرویی در کابل را که گفته می‌شود بر اثر آن 10 غیرنظامی از جمله شش کودک کشته شدند، محکوم کرد.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) در بیانیه مطبوعاتی این کشتار را محکوم کرد و خواستار رسیدگی شفاف به این پرونده شد.

در آخرین عملیات نظامی آمریکا در افغانستان، یک هواپیمای بدون سرنشین خودرویی را هدف حملات خود قرار داد که مقامات آمریکایی ادعا می‌کردند در آن اعضای وابسته به شاخه خراسان داعش در افغانستان بودند و قصد انجام حملات قریب الوقوع به فرودگاه کابل را داشتند.

اما بستگان کشته شدگان در این حمله اعلام کردن که قربانیان غیرنظامی هستند و هیچ ارتباطی با داعش ندارند.

ادوارد احمد از مسئولان CAIR می‌گوید: بیش از ده سال است که حملات هواپیماهای بدون سرنشین دولت ما باعث کشته شدن هزاران انسان بی گناه در پاکستان، افغانستان، یمن و دیگر نقاط جهان اسلام شده است. غیرنظامیان در کابل آخرین قربانیان سوء استفاده از این فناوری هستند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده بعدا اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌ها درباره تلفات احتمالی غیرنظامیان است.

CAIR از دولت بایدن خواسته است تا استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین نظامی را به شدت محدود کند، زیرا گذشته نشان می‌دهد که این حملات باعث مرگ غیرنظامیان شده است.

این سازمان اسلامی در ماه دسامبر بیانیه‌ای منتشر کرد و خواستار تغییر سیاست‌هایی شد که بایدن باید در صد روز اول ریاست جمهوری خود برای تضمین عدالت برای همه اعمال کند. در این بیانیه از بایدن خواسته شده بود انجام عملیات نظامی تنها به عنوان آخرین راه حل همراه با احترام به قوانین بین‌المللی باشد و از غیرنظامیان در برابر آسیب محافظت کند.

بایدن پس از کشته شدن 13 سرباز آمریکایی در بمب‌گذاری داعش در خارج از فرودگاه کابل با مهمترین چالش در دوران ریاست جمهوری خود مواجه شد. در این حمله نزدیک به 100 غیرنظامی افغان کشته شدند که امیدوار بودند پس از تسلط طالبان از کشور خارج شوند.

 

انتهای پیام
captcha