محکومیت حادثه اسلام‌ستیزی در مسجد نیومکزیکو
کد خبر: 4019020
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

محکومیت حادثه اسلام‌ستیزی در مسجد نیومکزیکو

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی با محکوم کردن حادثه تلاش یک زن ناشناس برای به آتش کشیدن مسجدی در ایالت نیومکزیکو از پلیس خواست فوراً درباره این مسئله تحقیق و مجرم را شناسایی کند.

اسلام‌‌هراسی در نیومکزیکو

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مسجد البکرکی در ایالت نیومکزیکو آمریکا هدف حمله اسلام‌هراسانه یک زن ناشناس قرار گرفت که تلاش کرده بود مسجد را به آتش بکشد.

تصاویر دوربین‌های مداربسته که دیروز، 15 آذر بطور اختصاصی توسط شبکه محلی KOB4 منتشر شد، زنی ناشناس را نشان می‌دهد  که در بیست و نهم نوامبر گذشته(8 آذر ماه) درحالی که چهره خود را پوشانده، سطل زباله در نزدیکی نمازخانه‌ها را آتش زده و سپس آن را روی زمین پرتاب می‌کند تا آتش در سراسر مسجد گسترش یابد و سطل زباله دیگری را هم  در باغ مسجد به آتش کشیده است.

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی(CAIR) که نماینده نهادهای اسلامی مدافع حقوق دینی و فرهنگی مسلمانان در آمریکاست، این حادثه را محکوم و آن را در راستای نفرت‌پراکنی علیه اسلام و مسلمانان توصیف کرد.

 این شورا از مقامات محلی و اداره تحقیقات فدرال در نیومکزیکو خواست تا به سرعت تحقیق و به مقصر دسترسی پیدا کنند.

دفتر تحقیقات فدرال در شهر البکرکی از طریق حساب کاربری خود در توییتر از همه کسانی که این زن را می‌شناسند یا هر کسی که اطلاعاتی در اختیار دارد که می‌تواند کمک کند تا به سرعت به این مجرم دست پیدا کند خواست با مسئولین تماس بگیرند.

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی این اتفاق را در راستای پدیده «اسلام‌هراسی» توصیف کرد و گفت که دفعات حملات به اماکن مذهبی مسلمانان افزایش یافته و در برخی مواقع کشته و مجروح برجای گذاشته است و از زمان اعلام پیروزی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور در سال 2017، میزان خطر دو برابر شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی بارها از تلاش‌هایی برای هدف قرار گرفتن مساجد و مراکز مذهبی اسلامی در ایالات متحده آمریکا خبر دادند. آنها در محکومیت این اعمال که ارزش‌های آزادی دین و مراکز عبادی مسلمانان را هدف قرار می‌دهد، اتفاق نظر داشتند.

حمله به مساجد و به آتش کشیدن آن به یک پدیده تکراری در بیش‌تر ایالت‌های آمریکا تبدیل شده است.

تازه‌ترین نظرسنجی مرکز وابسته به دانشگاه کالیفرنیا نشان داده که از هر سه مسلمان در آمریکا دو نفر حداقل یک بار مورد حوادث مربوط به اسلام‌هراسی قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha