ارائه نخستین ساعت هوشمند قرآنی ویژه کودکان در امارات
کد خبر: 4091561
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

ارائه نخستین ساعت هوشمند قرآنی ویژه کودکان در امارات

نخستین ساعت هوشمند قرآنی ویژه کودکان در دومین روز از نمایشگاه «جیتکس گلوبال» در دبی عرضه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، در دومین روز از نمایشگاه «جیتکس گلوبال» دوبی، نخستین ساعت هوشمند ویژه آموزش قرآن کریم به کودکان، به نمایش درآمد. این ساعت که از سوی (iQIBL) عرضه شده، (K01) نام دارد و مانند یک تلفن همراه برای کودکان عمل می‌کند، به طوری که با قرار دادن سیم‌کارت در آن امکان برقرار تماس صوتی و تصویری نیز وجود دارد. این ساعت همچنین می‌تواند به منظور محافظت از کودکان استفاده شود و اطمینان خاطر والدین را فراهم کند، چرا که با استفاده از آن امکان تعیین مکان کودک به طور دقیق از طریق نسب برنامه (iQIBLA KID) روی تلفن همراه والدین فراهم شده است.

والدین همچنین می‌توانند مناطق ایمن را در اطراف خانه یا اطراف مدرسه تعریف کنند، بنابراین به محض خروج کودک از این مناطق امن، ساعت پیامی را برای اعلام این خبر به والدین ارسال می‌کند.

آنچه ساعت هوشمند ویژه کودکان را از سایر موارد مشابه متمایز می‌کند، وجود امکانات ویژه ازجمله امکانات پخش قرآن کریم با قابلیت تکرار برای کودکان است ازاین‌رو آن‌ها می‌توانند قرآن کریم را به صورت ساده، مدرن و هوشمند بیاموزند. علاوه بر این، زمان اوقات نمازهای پنج‌گانه را به کودکان یادآوری می‌کند تا انگیزه بیشتری برای برپا داشتن نماز داشته باشند. این ساعت همچنین نحوه خواندن نماز و وضو گرفتن را در کنار اصول و فروع دین به کودکان آموزش می‌دهد. علاوه بر این سرگرمی‌های قرآنی مختلفی برای خانواده نیز فراهم شده است. این سرگرمی‌ها شامل چالش‌هایی برای گوش دادن به قرآن کریم، ورزش و موارد دیگر است. با انجام این چالش‌ها امتیازهایی برای کاربر در نظر گرفته می‌شود.

از آنجایی که این ساعت مخصوص کودکان در سنین مدرسه است، والدین می‌توانند به منظور جلوگیری از استفاده بیش از حد کودک از این برنامه، با به‌کارگیری برنامه(iQIBLA KID) زمان‌های خاصی را برای استفاده از آن مشخص کنند. این ساعت همچنین امکان ارسال پیام هشدار برای تمام اعضای خانواده، از جانب کودک در شرایط اضطراری را نیز فراهم کرده است.

انتهای پیام
captcha