رقابت اپلیکیشن‌های قرآنی در رویداد ریاض
کد خبر: 4191406
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

رقابت اپلیکیشن‌های قرآنی در رویداد ریاض

رویداد رقابت اپلیکیشن‌های قرآنی با همکاری انجمن حفظ قرآن ریاض و بخش دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الریاض، رویداد رقابت اپلیکیشن‌های قرآنی برای تعیین بهترین اپلیکیشن قرآنی با همکاری انجمن حفظ قرآن منطقه ریاض (المکنون) و بخش دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان و همچنین بنیاد ملی متعب بن عبدالعزیز روز یک‌شنبه 31 دسامبر ( 10 دی) آغاز شد. در این رویداد رقابت‌ها برای انتخاب بهترین اپلیکیشن قرآنی انجام خواهد شد. داوری میان شرکت‌کنندگان در 27 ژانویه (15بهمن) انجام و برگزیدگان در طی مراسمی در 11 فوریه (22 بهمن) معرفی خواهند شد.  جوایز اختصاص یافته به برگزیدگان بالغ بر 500 هزار ریال سعودی است.

هدف از برگزاری این رویداد، تشویق نوآوری در زمینه برنامه‌ها و پلتفرم‌های نرم‌افزاری اختصاص یافته به قرآن و استفاده از فناوری‌های نو مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی افزوده، اینترنت اشیا و دیگر فناوری‌های وب عنوان شده است و همچنین گروه‌های شرکت‌کننده در این رویداد در کارگاه‌های فنی و آموزش نیز شرکت خواهند کرد و از پشتیبانی فنی بهره‌مند خواهد شد.

مجموع جوایز  اختصاص یافته به برگزیدگان این رویداد بالغ بر نیم میلیون ریال سعودی است که  از جانب بنیاد ملی متعب بن عبدالعزیز تأمین شده است و در راستای تلاش این بنیاد برای تقویت فعالیت‌های قرآنی از طریق سرمایه‌گذاری در فضای دیجیتال و ایجاد بسترها و اپلیکیشن‌های جدید برای قرآن کریم با استفاده از آخرین فناوری‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه استعدادهای انسانی در بخش فناوری‌های مدرن صورت گرفته است. ارتقای صلاحیت‌های علمی جوانان و استفاده از این استعدادها در راستای اهداف توسعه نیز از دیگر اهداف حمایت مالی از این رویداد عنوان شده است.

 در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای استفاده از فناوری‌های نو در زمینه آموزش و تلاوت قرآن کریم صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha