برگزاری مسابقات قرآن آستان مقدس حسینی ویژه دانشجویان + عکس
کد خبر: 3994540
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

برگزاری مسابقات قرآن آستان مقدس حسینی ویژه دانشجویان + عکس

مسابقات حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم ویژه دانشجویان عراقی از دیروز به همت دارالقرآن آستان مقدس حسینی در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری دارالقرآن آستان مقدس حسینی، این مرکز چهارمین دوره مسابقه قرآنی خود را در رشتههای حفظ، قرائت و تفسیر با همکاری دانشگاه وارث‌الانبیاء از دیروز سه‌شنبه(نهم شهریور 1400) آغاز کرد.

شیخ خیرالدین عالی الهادی، رئیس دارالقرآن آستان مقدس حسینی با اعلام این خبر تأکید کرد: این مسابقه برای دانشجویان دانشگاههای عراق در چارچوب مجموعهای از فعالیتهای قرآنی است که دارالقرآن در راستای برنامههای قرآنی دانشگاههای عراق انجام میدهد.

وی با اشاره به آثار مثبت زیادی که از برگزاری این مسابقات مشاهده شده است، گفت: چه دانشجوها و چه دانشگاه‌ها به فعالیت‌های قرآن علاقه و اهتمام زیادی نشان می‌دهند.

عالی الهادی گفت: یک عراقی قبلاً در مسابقات محلی، ملی و بین‌المللی قرآن کریم شرکت میکرد تا فقط شرکت کرده باشد و به تعداد مسابقاتی که در آن حضور یافته است، بیافزاید؛ اما امروز به لطف خداوند متعال و به لطف حرکت قرآنی در جامعه دانشگاهی، شرکت‌کننده عراقی رتبههای بین‌المللی  در مسابقات کسب میکند و ما در تلاش هستیم تا این توانمندیها و ظرفیتها را از طریق برگزاری مسابقات مختلف قرآنی در دانشگاههای عراق شناسایی کنیم.

صفاء السیلاوی، مسئول مرکز اطلاع‌رسانی دارالقرآن آستان مقدس حسینی هم اعلام کرد که 11 دانشگاه از استانهای مختلف عراق در این مسابقه شرکت کردهاند و دانشجویان دختر و پسر از روز سه‌شنبه به مدت سه روز در دو نوبت صبح و عصر در این مسابقات شرکت میکنند و مراسم اختتامیه هم عصر پنجشنبه(11 اردیبهشت) خواهد بود.

انتهای پیام
captcha