درخواست سوریه از نهادهای بین‌المللی برای توقف نقض حقوق شهروندان جولان
کد خبر: 3994719
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴

درخواست سوریه از نهادهای بین‌المللی برای توقف نقض حقوق شهروندان جولان

وزارت خارجه سوریه از نهادهای بین‌المللی خواست رژیم صهیونیستی را برای توقف نقض حقوق شهروندان منطفه اشغالی جولان تحت فشار قرار دهند.

سوریه: نهادهای بین‌المللی برای توقف نقض حقوق شهروندان جولان بر اسرائیل فشار آورندبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه سوریه از طریق نمایندگی دائمی خود در ژنو از سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه خواست، اسرائیل را تحت فشار قرار دهند تا از نقض حقوق شهروندان سوری در جولان جلوگیری کند و آنها بتوانند به شهرهای خود بازگردند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: نمایندگی دائمی سوریه  به درخواست وزارت امور خارجه این کشور، نامه‌هایی را به دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ژنو ارسال کرد که در آن درخواست شده است مقامات اشغالگر اسرائیل را تحت فشار قرار دهند تا اقدامات غیرقانونی خود علیه شهروندان سوری جولان اشغالی را متوقف کنند و اطمینان دهند که به تعهدات قانونی بین‌المللی خود تحت کنوانسیون‌های ژنو به عنوان یک قدرت اشغالگر پایبندند.

وزارت خارجه سوریه از نمایندگی دائمی خود در ژنو خواسته بود که موضوع ادامه اقدامات و تخلفات مقامات اشغالگر اسرائیل علیه مردم جولان اشغالی سوریه  را مطرح کند، به ویژه در شرایطی که اسرائیل به مسافرانی که به قصد تحصیل، کار، یا هر چیز دیگری از فلسطین اشغالی خارج شده بودند، اجازه نمی‌دهد به شهرها و روستاهای خود در جولان بازگردند.

سوریه بر این مسئله تأکید دارد که  طرف‌های ذیربط در سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی در ژنو به منظور حمایت از اهالی جولان اشغالی سوریه در برابر این رفتارهای رژیم اشغالگر اقدام و به منظور بازگشت سوری‌ها به شهرهای خود در جولان فورا مداخله کنند.

انتهای پیام
captcha