تلاش رژیم صهیونیستی برای چندپاره کردن ملت فلسطین
کد خبر: 3997331
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸

تلاش رژیم صهیونیستی برای چندپاره کردن ملت فلسطین

رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن توافق اسلو و همچنین قوانین بین‌المللی مانع به هم پیوستن دوباره خانواده‌های فلسطینی جدا افتاده در مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸، کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و خارج از اسرائیل تلاش دارد تا ترکیب ساکنان سرزمین‌های فلسطینی را بر هم بزند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره پس از جنگ 1967، رژیم اشغالگر صهیونیستی مانع بازگشت فلسطینیان به سرزمین خود و همچنین جلوگیری از پیوستن فلسطینیانی که با خارجی‌ها ازدواج کرده بودند، به خانواده‌های آن‌ها شده است.

در حالی که توافق اسلو بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی به هزاران فلسطینی حق به هم پیوستن خانواده‌ها را اعطا کرد، اما در سال 2003، اشغالگران صهیونیست، با تصویب قانونی را به بهانه‌های امنیتی مانع استفاده خانواده‌ها از این حق شد و از سال 2009 تاکنون به هیچ خانواده فلسطینی این حق داده نشده است. این در حالی است که هزاران فلسطینی در کرانه باختری بدون هویت فلسطینی در حال زندگی هستند و اشغالگران صهیونیست آن‌ها را ساکنان غیرقانونی و یا آوارگان جنگی تلقی می‌کند. در عین حال رژیم صهیونیستی برای هر فرد یهودی در هر جای دنیا که بخواهد به فلسطین اشغالی سفر کند، حق قانونی بازگشت و دریافت کردن شهروندی این کشور را قائل است.

علاوه بر این رژیم صهیونیستی مانع از ملاقات خانواده‌های فلسطینی داخل سرزمین‌های اشغالی که دارای شناسنامه اسرائیلی هستند با خویشاوندان خود در کرانه باختری یا نوار غزه و بالعکس می‌شود.

موضوع خانواده‌های چندپاره فلسطینی مسئله‌ای بغرنج در بحران اشغال فلسطین بوده است و اشغالگران همواره با وجود قوانین بین‌المللی و تعهدات خود از حل مناسب آن شانه خالی می‌کنند و آن را به عنوان حربه‌ای برای تغییر ترکیب ساکنان سرزمین‌های اشغالی بکار می‌برند.

انتهای پیام
captcha