کیفیت بالای مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3994787
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲

کیفیت بالای مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی

سرپرست هیات داوران مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: هر چند امسال نیز برگزاری مسابقات قرآن تحت شعاع بیماری کرونا قرار دارد ولی امسال بسیار عالی‌تر از سایر دوره‌ها و حتی در حد مسابقات کشوری برگزار شده و مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار است.

کیفیت بالای مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقیمجید باوردی، پیشکسوت قرآنی و سرپرست داوران مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره سراسری مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که پیشرفت چشمگیری در برگزاری مسابقات احساس می‌شود، گفت: این مسابقات وضعیت قاریان و حافظان را مورد ارزیابی قرار داده و موجبات پیشرفتشان را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: هر چند امسال نیز برگزاری مسابقات تحت شعاع بیماری کرونا قرار دارد ولی امسال بسیار عالی‌تر از سایر دوره‌ها و حتی در حد مسابقات کشوری برگزار شده و مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار است.

باوردی، در خصوص تفاوت برگزاری این دوره از مسابقات قرآن اوقاف با سایر دوره‌ها، گفت: امسال داوران این مسابقات نیز پیش از ارزیابی شرکت کنندگان، از سوی سازمان مرکزی مورد بررسی قرار گرفته و نمره داوری دریافت کردند و بر اساس این نمرات، داوران می‌توانند برای قضاوت در مسابقات حضور یابند.

این پیشکسوت قرآنی با اشاره به اینکه مسابقات اوقاف بزرگترین مسابقه در سطح کشوری و بین‌المللی است افزود: ترویج فرهنگ قرآن و معارف قرآنی و ارتقای سطح قاریان و حافظان قرآن از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآن است و سازمان اوقاف هم با عملکرد درخشان خود امسال چهل و چهارمین دوره از این مسابقات را برگزار می کند.

وی به بیان برخی ویژگی‌های این دوره از مسابقات پرداخت و افزود: برای آشنا شدن بیشتر شرکت‌کنندگان با ترجمه و مفاهیم قرآن از سال گذشته آزمون مفاهیم برای شرکت در نظر گرفته شده است.

باوردی با بیان اینکه قاریان، حافظان و مرتلین باید به معنای قرآن واقف باشند، اظهار کرد: اگر عزیزان معنی آیه و سوره ای را که تلاوت می کنند را ندانند نمی‌توانند اثرگذاری بهتری در خود و مستمعین ایجاد کنند.

سرپرست هیات داوران مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی در خاتمه از حضور خبرگزاری بین‌المللی قرآن ایکنا در انعکاس اخبار قرآنی بخصوص پوشش مسابقات قرآنی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha