آشنایی با قرآن از طریق فضای مجازی / قرآن دوست من در تمام لحظات زندگی‌ام است
کد خبر: 3994652
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
یک حافظ قرآن:

آشنایی با قرآن از طریق فضای مجازی / قرآن دوست من در تمام لحظات زندگی‌ام است

یک حافظ قرآن کریم گفت: از طریق اینستاگرام و فضای مجازی با قرآن کریم آشنا شده و به صورت مجازی شروع به حفظ این کتاب مقدس کردم.

از طریق اینستاگرام با قرآن آشنا شدم/قرآن دوست صمیمی من در تمام لحظات زندگیرقیه پورحمدالله، یکی از شرکت کنندگان مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از شهرستان ورزقان است که در بخش حفظ پنج جزء برای اولین بار به رقابت می‌پردازد.

این حافظ قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در سال ۹۸، از طریق اینستاگرام با یک آکادمی حفظ قرآن‌کریم آشنا شدم و با هدف حفظ سوره ملک در ایام ماه مبارک رمضان، مسیر خود را برای رسیدن به معشوق خود، خداوند متعال آغاز کردم.

وی افزود: در طول ماه مبارک رمضان، هر روز یک آیه از سوره ملک را حفظ می‌کردم و پس از اتمام و حفظ کل این سوره، علاقه‌ شدید در من به وجود آمده بود و تمایل لذت بخشی به سمت قرآن کریم پیدا کردم و در واقع به سمت این کتاب مقدس جذب شدم. به گونه‌ای که در طی سه سال گذشته هیچگاه نتوانستم از سخن خداوند متعال دل بکنم.

پورحمدالله ادامه داد: علاقه به قرآن، در نتیجه شناخت بیشتر و آگاهی صحیح با ترجمه هر آیه در من به وجود آمد و در نهایت تصمیم‌ گرفتم تا جایی که می‌توانم این مسیر را ادامه دهم و پس از آن، قرآن کریم دوست صمیمی من در تمامی لحظات زندگی‌ام شد.

وی در خصوص تاثیر قرآن کریم بر زندگی این بانوی جوان، اظهار کرد: تاثیر این کتاب مقدس بر زندگی‌ام را نمی‌توانم وصف کنم اما می‌توانم بگویم که آنقدر بر ابعاد مختلف زندگی بنده تاثیر گذاشت که حاضر هستم به سال‌های گذشته بازگشته و از سنین کودکی شروع به حفظ قرآن کنم.

وی با تاکید بر این‌که قرآن کریم از هر لحاظی بر زندگی یک انسان تاثیر می‌گذارد، گفت: در طی روزهایی که قرآن را حفظ می‌کردم، رابطه‌ام با خدا، بهتر شده و احساس نزدیکی بیشتری با خالق خودم می‌کنم. اراده‌ام برای دوری از گناهان قوی‌تر شده و نمازهایم را در اول وقت می‌خوانم، غیبت‌هایم کمتر و حجابم هم کامل تر شده است.

پورحمدالله، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در جامعه امروزی، متاسفانه رابطه بین جوانان و نوجوانان با قرآن کریم ضعیف‌تر و فاصله بین خالق و مخلوق بیشتر شده است، گفت: برای نزدیک کردن نوجوانان و جوانان به کتاب مقدس قرآن کریم، می‌توان از طریق آشنایی با ترجمه و تفاسیر آیات الهی خداوند متعال اقدام کرد، چرا که حقایق نهان در بطن وقایع در ترجمه‌ها و جزء به جزء صفحات قرآن وجود دارد و از این طریق می‌توان حقایق دنیای کنونی را نمایان ساخت.

این حافظ قرآن، در ادامه در خصوص وجود بستر مناسب برای ارائه آموزش‌های قرآنی به بانوان، اظهار کرد: در شهر ورزقان به خصوص منطقه‌ای که بنده سکونت دارم، نمی‌توان مؤسسه قرآنی خوب برای حفظ و قرائت مخصوص بانوان را یافت، اما بنده تصمیم گرفته‌ام تا برای بانوان علاقه مند شهرم، کلاس‌های قرآنی برگزار کنم و در این راستا نیز مدرک مربی گری لازم را دریافت کرده‌ام.

انتهای پیام
captcha