پیکر آیت‌الله حکیم در کربلای معلی تشییع شد + فیلم و عکس
کد خبر: 3994970
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

پیکر آیت‌الله حکیم در کربلای معلی تشییع شد + فیلم و عکس

پیکر آیت‌الله سیدمحمد سعید حکیم، مرجع فقید عالیقدر شیعه در عراق امروز از نجف اشرف به کربلای معلی انتقال داده شد تا پس از تشییع و طواف در حرم سیدالشهداء(ع) برای خاکسپاری به نجف اشرف بازگردانده شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سیدمحمدسعید حکیم، مرجع عالیقدر تشیع در نجف اشرف امروز، 13 شهریور در کربلای معلا با حضور جمع کثیری از مردم و علما، طلاب و اندیشمندان حوزوی برگزار شد.

پیکر این عالم ربانی صبح امروز در قالب کاروان بزرگی از نجف اشرف به کربلای معلا منتقل شد تا در حرم سیدالشهداء طواف داده شده و سپس برای خاکسپاری به نجف اشرف بازگردد.

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله حکیم در کربلا به همت آستان‌های مقدس امام حسین(ع) و حضرت ابوالفصل العباس(ع) برگزار شده است.

آیت‌الله العظمی علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان هم با صدور پیامی ارتحال آیت الله حکیم را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: با تأسف خبر رحلت عالم ربانی فقید آیت‌الله سیدمحمدسعید طباطبایی حکیم رضوان الله علیه را دریافت کردیم.

آیت‌الله سیستانی تأکید کرد: حوزه علمیه در نجف اشرف یکی از فقها و چهره‌های برجسته خود را از دست داد. کسی که جان شریف خود را برای یاری دین و مذهب گذاشت و عمر بابرکت خود را در خدمت به علم و اهل آن سپری کرد و میراث علمی بزرگی را به یادگار گذاشت که از اعتبار بالایی برخوردار است.

مرجع عالیقدر شیعه در عراق گفت: ما این مصیبت سنگین را به صاحب عصر (ارواحنا فداه) و حوزه‌های علمیه و خانواده این فقید سعید و به خصوص برادران و فرزندان بزرگوارش و همه مؤمنین تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای روح او علو درجات مسئلت داریم و خداوند او را با اولیای خود محشور گرداند و به خانواده و دوستدارانش صبر و آرامش عنایت کند و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.

گزارش ایکنا حاکی است، نماز میت بر پیکر مرحوم آیت الله سیدمحمدسعید حکیم در حرم اباعبدالله الحسین(ع) برگزار و سپس برای طواف به حرم حضرت عباس(ع) منتقل شد و در آنجا حجت‌الاسلام سیداحمد صافی، نماینده آیت‌الله سیستانی به ذکر مرثیه پرداخت.

در ادامه تصاویری از تشییع پیکر آیت‌الله سیدمحمد سعید حکیم، مرجع فقید عالیقدر شیعه در عراق در کربلای معلی را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha