کد خبر: 3995300
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
به همت انتشارات جهاد دانشگاهی تهران؛

«بازاریابی اجتماعی در سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه» منتشر شد

مؤلفان کتاب «بازاریابی اجتماعی در سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه» در این مجموعه کوشیده‌اند ضمن بیان مبانی نظری و تعاریف بازاریابی اجتماعی، عناصر سازنده بازاریابی اجتماعی در سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه را مطرح کنند.

«بازاریابی اجتماعی در سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه» منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کتاب «بازاریابی اجتماعی در سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه» تألیف محمدمهدی ذوالفقارزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و محمدمهدی عظیمی حسنی به همت انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران در ۲۰۴ صفحه به قیمت ۵۵ هزار تومان منتشر شد.

این مجموعه در هفت فصل با عنوان‌های مبانی نظری و تعاریف، عناصر سازنده بازاریابی اجتماعی، بازاریابی اجتماعی و تغییر رفتار، فعالیت‌های خیریه و وقف، استراتژی بازاریابی سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه، کاربست بازاریابی اجتماعی در سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه و الگوی توسعه بازاریابی اجتماعی در مؤسسات غیرانتفاعی و خیریه گردآوری شده است.

در فصل نخست این کتاب با عنوان «مبانی نظری و تعاریف» بازاریابی اجتماعی آمده است: خاستگاه بازاریابی حوزه تجارت و دنیای کسب و کار بوده است. اما کاتلر و لوی بیان کردند که ابزار‌های بازاریابی محدود به تجارت نیست و از آن می‌توان در حوزه‌های دیگر و برای منافع و کاربرد‌های دیگر استفاده کرد. عبارت بازاریابی اجتماعی را اولین بار کاتلر و زالتمن در مقاله خود با عنوان «بازاریابی اجتماعی، رویکردی برای برنامه‌ریزی تغییر اجتماعی» مطرح کردند که برخاسته از دانش‌های گوناگون بود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: امروزه روند فزآینده تعدد و تنوع سازمان‌های خیریه و مؤسسات غیرانتفاعی، ضرورت استفاده از ابزار‌ها و مفاهیم مرتبط با حوزه بازرایابی را به منظور افزایش مشارکت عمومی در کار‌های خیر و عام‌المنفعه دوچندان کرده است. بازاریابی اجتماعی یکی از مفاهیم مرتبط با این حوزه و با قابلیت کاربست در عرصه امور خیر و سازمان‌های غیرانتفاعی است که در آن از اصول و فنون آمیخته بازاریابی اجتماعی تغییر جامعه و تحقق نفع عامه در یک رویکرد بلندمدت است.

در این میان، مسایل مربوط به بنیاد‌های خیریه و توسعه فعالیت‌های آنها و همچنین افزایش مشارکت مردم در امور خیر، از حوزه‌های بکر مرتبط با بازاریابی اجتماعی محسوب می‌شود که نیازمند تبیین آن با یک نگاه کاربردی است. بر این اساس، تبیین ابعاد بازاریابی اجتماعی برای به کارگیری در حوزه فعالیت‌های خیریه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی و تشریح ابزار‌های مناسب برای توسعه فعالیت‌های آنها طبق مفاهیم مطرح در بازاریابی اجتماعی، از موضوعات مورد بررسی در این کتاب است. 

انتهای پیام
captcha