انس دائمی با قرآن برترین هدف حافظان از حفظ آیات الهی است
کد خبر: 3995938
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

انس دائمی با قرآن برترین هدف حافظان از حفظ آیات الهی است

متسابق بخش حفظ مرحله استانی چهل‌وچهارمین مسابقات قرآن اوقاف قم گفت: افراد حافظ به‌منظور انس و آشنایی بیشتر با قرآن و افزایش تأثیر قرآن در زندگی فردی و اجتماعی خود به سمت حفظ این کتاب آسمانی می‌روند، در واقع می‌توان گفت انس دائمی با قرآن کریم و عمل به دستورات آن برترین هدف حافظان از حفظ آیات الهی است.

سیده‌زهرا سجادی، متسابق بخش حفظ مرحله استانی چهل‌وچهارمین مسابقات قرآن اوقاف قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: یکی از راه‌های حفظ و صیانت قرآن از تصحیف و تحریف و هرگونه دستبرد در صدر اسلام، به خاطر سپردن آیات قرآن بوده و خود پیامبر(ص)، آورنده این معجزه الهی، و امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع)، دریافت‌کننده آن، در این راه پیشگام بودند.

وی ادامه داد: افراد حافظ به‌منظور انس و آشنایی بیشتر با قرآن و افزایش تأثیر و برکت قرآن در زندگی فردی و اجتماعی خود به سمت حفظ این کتاب آسمانی می‌روند، در واقع با توجه به این مهم می‌توان گفت انس دائمی با قرآن کریم و عمل به دستورات آن برترین هدف حافظان از حفظ آیات الهی است.

سجادی با اشاره به اینکه حفظ و قرائت قرآن کریم به قدری حائز اهمیت است که بارها از سوی مقام معظم رهبری به اجرای این فریضه مهم و حیاتی تأکید شده است، اظهار کرد: حدود هشت سال است که حفظ قرآن را شروع کردم و معتقدم قرآن کریم در اخلاق و رفتار انسان‌ها بسیار مؤثر است و با تلاوت این آیات نورانی، قرآن با پوست و گوشت انسان آمیخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره در بخش حفظ ۱۰ جزء شرکت کردم، تصریح کرد: روند برگزاری مسابقات و اطلاع‌رسانی منظم بود و داوران هم با اخلاق و حرفه‌ای بودند.

متسابق بخش حفظ چهل‌وچهارمین مسابقات قرآن اوقاف قم افزود: پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت مطلوب در این مسابقات رعایت می‌شد و تعداد کم شرکت‌کنندگان و آرامش سالن به تمرکز متسابقین کمک می‌کرد.

وی یادآور شد: من متأهل و دو فرزند دارم، اما حفظ قرآن ضربه‌ای به زندگی من وارد نکرده است و مانع از توجه به زندگی، خانه‌داری و دیگر برنامه‌های زندگی‌ام نشده و برعکس باعث شده که در زندگی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشم.

انتهای پیام
captcha